Producătorul acestor senzori, compania Cad-Capture, susţine că astfel companiile pot afla identifica staţiilor de lucru neutilizate. 

„Senzorii nu monitorizează persoane sau productivitatea lor ci evaluează modelul de utilizare al spaţiilor de birouri. Această analiză ne ajută să reducem costurile, de exemplu prin gestionarea consumului de energie sau identificarea unor oportunităţi pentru a adopta un mediu de lucru flexibil”, a informat banca britanică într-un comunicat. 

Băncile de investiţii au început să utilizeze tehnologia pentru a identifica modul în care angajaţii îşi petrec timpul. Anterior Barclays a introdus un sistem computerizat care urmăreşte câştigurile realizate de pe urma fiecărui client, ceea ce le permite şefilor să decidă cât de mult timp ar trebui să aloce traderii, analiştii şi personalul din vânzări cu fiecare din clienţii lor. 

„Am primit asigurări că senzorii nu monitorizează persoane sau performanţa lor. Sindicatul va urmări cu atenţie această situaţie pentru a se asigura că senzorii nu sunt utilizaţi pentru spionarea angajaţilor sau pentru a măsura productivitatea”, a declarat reprezentantul sindicatului, Dominic Hook. 

Investigaţiile efectuate de Bloomberg la alte zece bănci cu operaţiuni la Londra au descoperit că Lloyds Banking Group Plc utilizează senzori similari. De asemenea, cotidianul Daily Telegraph a fost nevoit să dezinstaleze dispozitive similare în aceeaşi zi în care au fost instalate, în urma plângerilor venite de la personal şi sindicate cu privire la o supraveghere de tip „Big Brother”. 

Lloyds, la fel ca şi Barclays, încearcă să îşi reducă suprafaţa de birouri din Londra, cu obiectivul de a economisi 100 milioane de lire sterline. „Este important să ţinem spaţiile de birouri sub o analiză permanentă. Deşi utilizăm senzori de mişcare în unele locaţii vrem de asemenea să obţinem feedback din partea colegilor cu privire la cea mai bună opţiune”, a declarat purtătorul de cuvânt de la Lloyds, Ross Keany.

AGERPRES