Cu o zi inainte de tragedie, in intervalul orar 16 – 23, conform datelor furnizate de CSOP la nivel national, Pro TV a avut o audienta medie de 4,4%. In ziua neagra, audienta postului s-a dublat: 8,9 procente. Pro TV a avut in ziua respectiva cea mai spectaculoasa crestere dintre toate televiziunile. TV Romania 1 a atins o audienta nationala de 9,1%, in timp ce pe 10 septembrie, in acelasi interval orar, audienta sa medie a fost de 5,9 procente.
Oricate rating-uri am vehicula, acestea nu vor ramane in palmaresul posturilor TV si nici nu vor fi motive de lauda pentru realizatori. Asemenea audiente explozive nu folosesc nici publicitarilor. Monitorizarile CSOP arata scaderi ale volumelor de reclame difuzate pe 11 septembrie, in comparatie cu ziua precedenta. In cazul TV Romania 1, scaderea a fost drastica: de la 42 de spoturi difuzate in prime-time, pe 10 septembrie, la doar sase spoturi a doua zi. TV Romania 1 a livrat 399,6 GRP’s in prime-time pe 10 septembrie, iar a doua zi a livrat 91,2 GRP’s. (Gross Rating Points reprezinta suma audientelor – rating-urilor – tuturor spoturilor TV difuzate intr-o campanie de publicitate, pe o anumita perioada de timp.). In schimb, Pro TV a livrat 466,4 GRP’s in prime-time-ul catastrofei, in timp ce in ziua precedenta, in acelasi interval, livrase 422,1 GRP’s.
Multi clienti publicitari si-au retras, insa, reclamele in acea zi, din mai multe motive. Clientii cumparasera spatii publicitare pentru un anumit program specific. In cazul schimbarii bruste a programului, acestia au anulat o parte din comenzi. Agentia de publicitate McCann-Erickson, de exemplu, si-a anulat toate comenzile catre televiziuni. Apoi, clientii se feresc „sa se expuna” in aceste tragedii, pentru ca telespectatorii sa nu le asocieze involuntar marcile din reclame cu nenorocirile de pe micul ecran. Un alt motiv consta in faptul ca, intr-o astfel de situatie, telespectatorii nu sunt „atinsi” asa cum ar fi fost intr-o stare de spirit linistita. Reclamele sunt chiar enervante in aceste momente si nu au nici un rezultat. Plasarea reclamelor in aceste varfuri de audienta sunt bani pierduti.