Angajaţii participanţi la studiu s-au supus unui test.

Conform unui comunicat al Kaspersky Lab, cercetătorii le-au cerut participanţilor să se supună unui test care să le determine gradul de concentrare în patru circumstanţe diferite: cu telefonul fie în buzunar, fie pe birou, închis într-un sertar sau scos de tot din încăpere. Rezultatele sunt interesante, în sensul că cele mai slabe scoruri au fost obţinute atunci când telefonul se afla pe birou, iar cu fiecare obstacol în plus între participanţi şi smartphone-urile lor performanţa obţinută a crescut. Pe ansamblu, rezultatele testelor au fost cu 26% mai bune atunci când telefoanele au fost eliminate din încăpere. 

Realizatorii studiului relevă, totodată, că, în ciuda aşteptărilor, absenţa smartphone-ului nu i-a făcut pe participanţi să devină agitaţi, iar nivelul de anxietate a rămas constant pe tot parcursul experimentelor. Totuşi, în general, femeile au fost mai agitate decât bărbaţii, determinându-i pe cercetători să tragă concluzia că nivelul de anxietate de la serviciu nu este afectat de smartphone-uri (sau de absenţa smartphone-urilor), dar poate fi influenţat de gen, notează cercetătorii. 

'Studii anterioare au arătat că, pe de o parte, despărţirea de smartphone are efecte negative la nivel emoţional, cum ar fi un nivel crescut de anxietate, dar, pe de altă parte, au demonstrat şi că smartphone-ul propriu ar putea acţiona ca o sursă de distragere a atenţiei atunci când este prezent. Cu alte cuvinte, atât prezenţa, cât şi absenţa unui smartphone, ar putea împiedica o bună concentrare', spune Jens Binder, de la Universitatea Nottingham Trent. 

Potrivit Kaspersky Lab, rezultatele experimentului sunt corelate cu cele ale unui studiu mai vechi – denumit 'Amnezia digitală la serviciu'. 

'În cadrul acestuia, Kaspersky Lab a demonstrat că dispozitivele digitale pot avea un impact negativ asupra nivelului de concentrare. Studiul arăta, de exemplu, că luarea de notiţe pe un dispozitiv digital, în timpul întâlnirilor, diminuează capacitatea de înţelegere a ceea ce se întâmplă efectiv în cadrul acelei întâlniri. Dacă interzicerea dispozitivelor digitale la locul de muncă nu este o opţiune viabilă, rezultatele – împreună cu cele din 'Digital Amnesia at Work' – le pot da companiilor mai multe informaţii despre cum să îşi îmbunătăţească productivitatea', se arată în comunicatul Kaspersky Lab. 

Experimentul a testat comportamentul a 95 de persoane, cu vârste între 19 şi 56 de ani, în cadrul laboratoarelor universităţilor din Würzburg şi Nottingham-Trent. De asemenea, s-a avut în vedere să existe condiţii similare pentru experiment şi un număr comparabil de femei şi bărbaţi în toate laboratoarele. 

Kaspersky Lab este o companie globală, fondată în 1997, ce protejează cu ajutorul produselor de securitate cibernetică peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum 270.000 de companii-client. 

AGERPRES