Experienta celor sase ani petrecuti la filialele companiei Unilever din Italia si Cehia a fost esentiala in ascensiunea ei

In noiembrie 2005, tenacitatea, ambitia si curajul Alexandrei Gatej au fost rasplatite pe masura eforturilor depuse pana atunci pentru compania careia ii este fidela de noua ani.




Proaspat numita presedinta ne-a marturisit ca primul lucru pe care l-a facut dupa preluarea postului a fost o calatorie cu masina in Albania, Bosnia&Herzegovina, Bulgaria, Macedonia&Kosovo, Moldova si Serbia. De ce? Pur si simplu, pentru a-i cunoaste pe oamenii cu care urma sa lucreze, doar cativa din cei 812 pe care ii are acum in subordine. “Un om care calatoreste des prin Balcani trebuie sa citeasca multa istorie pentru a intelege diferentele de mentalitate si de stil de afaceri”, crede Alexandra Gatej. Cum a reusit ea sa ajunga in aceasta pozitie?




“Numirea mea vine dupa o cariera de noua ani in companie, ceea ce inseamna unul din cele mai scurte drumuri parcurse pana la functia de presedinte in Unilever. Este o recunoastere a rezultatelor mele din acesti ani, dar si a evolutiei acestei piete”, spune Alexandra Gatej, care, in ultimii doi ani si jumatate, a facut parte din boardul Unilever South Central Europe, ca marketing director pentru Divizia de detergenti si produse de ingrijire a locuintei, luand parte la toate deciziile din diviziile de alimente, ingrijire personala si a locuintei. Mai mult, ea a lucrat sase ani pentru Unilever in Italia si Cehia, iar experienta de acolo s-a dovedit apoi extrem de utila. “Italia este o piata foarte consolidata, cu principii si reguli bine stabilite, fara inflatie, in care o crestere de un procent a cotei de piata inseamna enorm”, relateaza Alexandra Gatej.


Nu o preocupa titlurile sau premiile, insa invata mereu, asa ca stie totul despre marketing si branduri, despre care spune: “Brandurile sunt ca oamenii… au o viata a lor, trebuie sa ai grija de ele, sa le cresti, sa ai o viziune de viitor”. La intrebarea cu care realizare din intreaga ei cariera se mandreste cel mai mult, presedinta Unilever a dat un raspuns deloc surprinzator: “Cel mai mult ma bucura faptul ca oamenii de la marketing erau la inceput o colectie de indivizi, iar acum sunt o echipa unita si le face placere sa vina la birou. Asta pentru ca noi renuntam la organigrama, pe principiul ca o idee buna poate sa vina de la oricine… Deviza noastra este: democratie bazata pe performanta”. Insa, ca sef, ea este intoleranta cu lipsa de continut si lucrurile facute fara cap. Asculta pe toata lumea, dar decide singura.


Pentru Alexandra Gatej, intrarea in Uniunea Europeana reprezinta o provocare careia, ambitioasa si consecventa, cu siguranta ii va face fata cu brio: “De doi ani ne pregatim pentru intrarea in Uniunea Europeana. Cresterea competitivitatii, a calitatii, ridicarea standardelor si a pregatirii oamenilor. Deciziile se vor baza mai putin pe instinct si mai mult pe analiza. Vrem o companie moderna si eficienta, cu adevarat europeana, in Balcani”.
Iar pentru cine viseaza sa aiba un parcurs senzational ca al ei, Alexandra Gatej are un singur sfat: “Trebuie sa-ti faci bine treaba, oricare ar fi ea. Nu exista treburi neimportante”.

carte de vizita

• Alexandra Gatej s-a nascut la Sibiu, este casatorita si are un copil.


• Absolventa a Facultatii de Cibernetica din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti.


• A fost economist la Fabrica de Pielarie din Targu-Mures, apoi director de export la Fabrica de Pielarie din Sebes – Alba


• In perioada 1993-1996, a lucrat la Radio Europa Libera


• Din 1996, a lucrat pentru Unilever in Romania, Italia, Cehia si din nou Romania.