Astfel, in acest an, strategia de marketing adoptata de liderul pietei, Elite Romania, a fost bazata pe „brandbuilding” (construirea imaginii de marca). De exemplu, s-a lansat Elite Cappucino in trei variante (clasic, vanilie, ciocolata), designul pachetului pentru Elita Selected de 100g a fost modificat, s-a conceput o noua modalitate de deschidere a pachetului de 100g Elita Traditional, tip „easy – peal”, s-a relansat indulcitorul Sucrazit, distribuit impreuna cu pachetul de 250g Elite Decaffeinated. In ceea ce priveste promotiile, in aceasta vara Elite a sponsorizat emisiunea „Bilet de vacanta”, iar in luna septembrie a inceput campania de toamna sub sloganul „Pastreaza momentele la care tii cu adevarat”, participantii avand posibilitatea sa castige un aparat de fotografiat Kodak. De asemenea, din luna octombrie, Elite a devenit distribuitorul pentru Romania al cafelei super-premium Lavazza.
Kraft Foods Romania (KFRo) detine locul doi in clasamentul concurentilor prezenti pe piata romaneasca a cafelei. Este cunoscut mai ales datorita uneia dintre cele mai puternice marci internationale, Jacobs, pozitionata pe segmentul premium.
Planurile KFRo pe termen scurt si mediu se concentreaza asupra intaririi si consolidarii portofoliului local si cresterii consumului de cafea pe piata romaneasca. Ca atare, o importanta miscare s-a petrecut chiar la inceputul acestui an: prin achizitionarea produselor Nova Brasilia, detinute initial de societatea Supreme Imex Romania, cunoscuta companie a adaugat portofoliului sau o gama puternica de marci din segmentul de mijloc al pietei. De altfel, inca de la inceput, GFRo si-a propus sa produca pentru piata locala, iar cumpararea marcilor mentionate face parte din acest proiect.
In aprilie 2001, Kraft Foods Romania a relansat cafeaua Jacobs Kronung in segmentul premium, intr-un ambalaj nou si cu un nou concept de comunicare. Doua luni mai tarziu, a fost lansat un alt produs, de asta data adresat segmentului de pret mediu al pietei: Jacobs Merido.
In noiembrie a.c., cafeaua Nova Brasilia capata o noua identitate. Obiectivul recentei lansari il constituie cresterea cotei de piata a KFRo in segmentul mediu, cu brandurile Nova Brasilia Classic si Select, si in cel economic, prin Nova Brasilia CafA