În deschiderea evenimentului, François Thiébaud, președintele comitetului de organizare al Baselworld și membru în consiliul director al marelui grup Swatch a menționat că ediția din 2017 – care marchează atingerea centenarului pentru evenimentul care s-a desfășurat pentru prima dată în 1917 – se desfășoară într-un moment dificil pentru industria elvețiană a ceasurilor. Conform lui Thiébaud, exporturile celei mai puternice industrii elvețiene au scăzut în 2016 cu 9,88% față de anul anterior ca afect al contextului economic mondial, dar și al deciziilor nefaste ale Băncii Naționale a Elveției. Cu toate acestea, spre finalul anului trecut situația s-a îmbunătățit ușor dând speranțe pentru 2017. De asemenea, oficialul a ținut să arată că, în timp ce la prima ediție a Baselworld – în 1917 – au participat doar 29 de mărci elvețiene, acum sent prezente la expoziție 220 de branduri.

„Conceptul fiecărei ediții a salonului este acela de a reflecta în primul rând piața, de a răspunde așteptărilor producătorilor și de a fi într-o permanentă schimbare. Rolul Baselworld este de a reflecta lumea mondială a ceasurilor și a industriei de bijuterii și de a face acest lucru la cel mai înalt nivel'”, a declarat și Sylvie Ritter, directorului general a evenimentului.

Din totalul de 25,4 milioane de ceasuri pe care le produce industria elvețiană aproximativ 27% sunt mecanice. Pentru a realiza exporturi totale în valoare de 19,4 miliarde de franci elvețieni (18,1 miliarde de euro) lucrează circa 60.000 de persoane în peste 700 de companii de profil.

Citește și:

Baselworld, lumea strălucitoare a ceasurilor și bijuteriilor de lux

SIHH 2017: La Geneva se dă ora exactă în lumea pasionaților de ceasuri

Cine îți certifică originalitatea și calitatea ceasului cumpărat