Pozitia cea mai delicata o are Grup As. In urma controlului efectuat la aceasta companie, membrii CSA au decis sa solicite reprezentantilor acesteia un plan de redresare financiara, dar Ion Lazia, unul din cei cinci membri ai Consiliului Comisiei nu este de acord cu aceasta decizie. Printr-o nota unilaterala la controlul efectuat, Lazia avertizeaza ca societatea se afla deja „in stare de insolvabilitate”si crede ca deciziile corecte ale CSA ar fi trebuit sa fie „retragerea autorizatiei Grup As, continuarea controlului si comunicarea situatiei existente politiei, parchetului si oficiului de spalare a banilor, pentru verificari suplimentare”.
Domnia sa isi argumenteaza afirmatiile prin rezultatele controlului. Astfel, disponibilitatile existente la 28 februarie 2002 acopereau obligatiile Grup As la acea data doar in procent de 4,1 %. Compania inregistra la inceputul lunii trecute, obligatii totale de 242,6 miliarde lei, iar calcul marjei de solvabilitate indica un rezultat negativ, minus 171 miliarde lei.
Contactat de Capital, presedintele Grup As, Dragos Padurariu, a recunoscut faptul ca situatia financiara a firmei este precara, precizand in acelasi timp ca si-a depus demisia din aceasta functie.
„Pe 4 februarie, Adunarea generala a Grup As a aprobat noii actionari ai companiei. Sunt persoane din lumea finantelor, care pot sustine firma printr-o infuzie de capital. Nu va pot spune insa numele lor pentru ca procesul de cesiune a actiunilor se va incheia pe 27 martie”. Conform unor surse din piata asigurarilor, Grup As ar putea fi preluata de omul de afaceri Bogdan Gheorghiu, acesta urmand sa detina 30% din actiuni in nume propriu si inca 30% printr-o firma pe care o controleaza.
In ceea ce priveste Metropol, reprezentantii CSA afirma ca societatea se afla intr-o acuta criza de lichiditati. ” Metropol ar putea fi salvata numai printr-o infuzie puternica de capital”, spune Nicolae Crisan, presedintele CSA, precizand ca nu poate oferi cifre concrete despre pierderile Metropol, intrucat controlul nu s-a incheiat.
Joseph Noupadja, presedintele Metropol are o opinie nuantata. „Metropol este victima unei actiuni discriminatorii a BAAR (Biroul Asiguratorilor Auto), care ne-a suspendat licenta pentru Carte Verde, bazandu-se pe o lista eronata a datoriilor catre Birourile straine.