Dacă francezii de la Alstom lucrează la trenul convențional care ar putea rula cu o viteză de 500 km/h și au prezentat în premieră mondială cea mai ecologică ramă din lume, bielorușii de la Skyway se pregătesc să lanseze trenul suspendat iar americanii de la SpaceX au creat proiectul Hyperloop, un tren prin tub care ar urma să atingă viteze 1.000 km/h.

Innotrans, ediţia din acest an a târgului internațional de la Berlin dedicat industriei feroviare, a demarat cu prezentarea unor noi trenuri, locomotive, vagoane sau sisteme de semnalizare și reducere a costurilor, proiecte prezentate de Alstom, Siemens, Thales, CAF, Wiebe, Skyway, SpaceX, Bombardier sau Ansaldo Hitachi.

Expoziția feroviară a început cu prezentarea trenului cu zero emisii. Coradia iLint este un nou tren regional fără emisii de CO2 şi o alternativă la alimentarea cu motorină. Conform oficialilor companiei Alstom, noutățile de la Innotrans sunt trenul Coradia iLint și locomotiva hibridă de manevră H3o. „În privința noului tren de pasageri prezentat în premieră mondială, suntem mândri de această inovație, trenul este complet fără emisii de dioxid de carbon, reprezentând astfel sistemul de transport complet verde și o alternativă ecologică pentru linii neelectrificate. Pentru acest tren, am făcut deja testele statice, anul viitor urmează testele în trafic în Germania de Nord, iar peste încă un an va intra în serviciul comercial. Locomotiva hibridă de manevra H3 are nivel scăzut de zgomot, respectiv consum redus de energie, iar datorită bateriei de care dispune poate funcționa în interior fără emisii de gaze. Am vândut deja 23 astfel de locomotive, care acum operează în Germania. Piața europeană este în general bună, în continuă creștere, iar Alstom înregistrează succese în ce privește comenzile primite“, ne-a declarat Andreas Knitter, senior vicepreşedinte al diviziei europene de transport din cadrul grupului francez Alstom.

 „În România avem activitățile de mentenanță de la metrou, acest proiect merge foarte bine“

Oficialul Alstom a precizat că zona de est a Europei progresează mai încet, “deoarece multe proiecte sunt întârziate sau procesul de luare a deciziilor este destul de lent“. „Astfel, nu e ușor ca finanțările care vin de la Bruxelles să fie transformate în proiecte reale, așadar pentru noi piața nu crește în același ritm în Europa de Est comparativ cu alte zone ale Europei. Semnalizările ERTMS sunt o foarte bună oportunitate pentru Alstom și s-ar putea să existe chiar posibilități viitoare în regiune, așteptăm rezultatele pentru unele licitații de infrastructură. În România avem activitățile de mentenanță de la metroul din București, acest proiect merge foarte bine, ca de altfel și în alte părți, avem multe contracte de servicii. Pe partea de semnalizări feroviare, implementăm sistemul de semnalizare ERTMS, facem progrese importante. În privința strategiei europene de reabilitare a coridoarelor feroviare, există fonduri europene disponibile, de ordinul miliardelor de euro. Este de competența guvernelor și a ministerelor să facă eforturi în această direcție“, a punctat Andreas Knitter.