„Nu am făcut o analiză în momentul actual, ea va apărea în HG (OUG – n.r.) şi urmează cursul legislativ. Asigurătorii vor face această analiză şi îşi vor lua deciziile proprii de business. O categorie de agenţi economici nu trebuie subvenţionată de către toţi ceilalţi participanţi al acest proces de asigurare. Deci cei care plătesc poliţele de asigurare nu trebuie să subvenţioneze o categorie de agenţi economici. Noi asigurătorii plătim impozite statului şi acţionarii vor să aibă un profit din aceasta. Piaţa asigurărilor este în pierdere din 2006 până acum. Marea majoritate a pierderilor sunt venite din clasa de asigurări obligatorii de răspundere civilă auto. Asigurătorii vin cu un capital din 2006 ca să subvenţioneze această clasă de asigurări”, a spus Almăjan, citată de Agerpres.

La rândul său, Cristian Muntean, reprezentantul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente, a precizat că asigurătorii plătesc 50 de lei la 100 de lei încasaţi.
“De ieri a fost desecretizat raportul Milliman. Conform raportului Milliman, asigurătorii la 100 de lei încasaţi plătesc până în 50 de lei daune. Tinerii până în 25 de ani au rata daunei de 31,87 de lei. Adică la 100 de lei încasaţi de asigurători plătesc daune de 31,87 lei. Trebuie sesizat Parchetul”, a precizat oficialul ASSAI.
Un proiect de Ordonanţă de Urgenţă care se află pe masa Guvernului prevede introducerea unui tarif de referinţă pentru poliţele RCA care să fie îngheţat pe o perioadă de şase luni. În cursul dimineţii de miercuri, transportatorii rutieri au discutat cu reprezentanţii Guvernului şi cu cei ai Concurenţei Concurenţei pe legea RCA, cea mai importantă solicitare a acestora fiind legată de preţul de referinţă la asigurarea obligatorie de răspundere civilă. Miercuri după-amiază patronatele din Transporturi urmează să anunţe dacă renunţă sau nu la protestul anunţat pentru joi la nivelul întregii ţări. Pe de altă parte, Senatul a adoptat, marţi, propunerea de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule. Preşedintele Comisiei pentru buget, Viorel Arcaş, a declarat că nu există până acum un cadru legislativ care să reglementeze contractul RCA iar principalele modificări vizează introducerea tarifului de referinţă şi înfiinţarea unei societăţi cu capital de stat care să asigure piaţa concurenţială.
Sarcina stabilirii tarifului de referinţă pentru RCA revine ASF, iar toţi asigurătorii sunt nevoiţi să îl respecte. Tariful de referinţă urmează să se calculeze pe baza daunei medii determinate trimestrial şi comunicate public de către ASF, statistic, pentru fiecare categorie de vehicul în parte, pe baza plăţilor efective de daune achitate de către companiile de asigurări RCA din piaţă şi raportate la frecvenţa statistică a producerii evenimentelor pe categoria segmentelor de vehicule. De asemenea, pentru determinarea sumei reprezentând prima de asigurare, asiguratorul RCA poate lua în calcul istoricul daunelor plătite în ultimii cinci ani pentru accidente produse prin intermediul vehiculului asigurat.