"Mă bucur foarte mult că proiectanţii şi arhitecţii au luat în considerare un acces mai facil al călătorilor, cu 10 scări rulante în loc de patru sau şase câte are o staţie de metrou obişnuită. Este o staţie de metrou modernă, în care s-au asigurat facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, sau pentru cele care poate au dificultăţi în a coborî, staţia este prevăzută cu lifturi şi spaţii sanitare. Este o staţie modernă cum nu vedem prea multe în lume", a afirmat Sorin Buşe. 

Potrivit ministrului de resort, circulaţia va fi deschisă în zona staţiei spre sfârşitul lunii decembrie, iar între staţii la sfârşitul lui noiembrie. 

La rândul său, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a arătat că, pe acest tronson, intervalul de circulaţie a trenurilor va fi de 9 – 10 minute. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a participat duminică la "Ziua Porţilor Deschise la Staţia de Metrou Laminorului', eveniment organizat de Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, între orele 10:00 şi 14:00. 

Staţiile Laminorului şi Străuleşti sunt elemente componente ale Secţiunii Parc Bazilescu – Străuleşti, secţiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou (Gara de Nord – Lac Străuleşti), inclusă în investiţia "Racorduri la Reţeaua de Metrou. Tronsonul I Sălăjan – Linia de Centura şi Tronsonul II Gara de Nord – Basarab – Laromet' , aprobată prin H.G. 598/08.06.2011. 

Amplasată în cartierul bucureştean Străuleşti, staţia Laminorului se află la intersecţia străzii cu acelaşi nume şi bulevardul Bucureştii Noi, într-o zonă cu un potenţial ridicat de dezvoltare. 

Staţia este prevăzută cu patru căi de acces dotate cu scări fixe şi escalatoare. 

În vederea accesibilizării staţiei pentru persoanele cu dizabilităţi, la două dintre cele patru căi de acces sunt prevăzute, la fiecare capăt al staţiei, lifturi interioare şi exterioare cu închidere perimetrală din sticlă transparentă, duplex. De asemenea, întregul traseu pietonal este prevăzut cu benzi de orientare a persoanelor cu dizabilităţi de vedere. 

Finisajele staţiei Laminorului au fost alese în funcţie de cerinţele privind securitatea la incendiu, corespunzând normativelor în vigoare. 

În spaţiile publice ale staţiei, pardoselile au fost realizate din piatră naturală (granit), iar pereţii au fost finisaţi cu tablă emailată vitrifiată, în culori pastelate (lila, verde, alb). 

Proiectul Magistrala 4 de metrou Gara de Nord – Lac Străuleşti : Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti realizează extinderea magistrale 4 în zona de nord a Bucureştiului cu încă două staţii, Laminorului şi Străuleşti, cu tuneluri şi galeriile de legătură aferente, un terminal intermodal, un parc&ride şi un depou. Lungimea totală a secţiunii va fi de 2,1 kilometri iar valoarea totală a proiectului se ridică la 1,115 miliarde de lei (252,4 milioane euro). 

 AGERPRES