Valoarea estimată fără TVA este cuprinsă între 43,42 milioane de lei și 51,31 milioane de lei.

Firmele care vor să participe la această licitație trebuie să depună ofertele până cel mai târziu pe 23 iulie 2014.

În perioada 2007-2008 statul a cheltuit o sumă de aproximativ 2,5 milioane pentru elaborarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești, iar la finele anului 2008, Guvernul de atunci a și aprobat prin Hotărârea de Guvern 1418  indicatorii tehnico-economici ai proiectului.

Vezi mai jos ce prevedea HG 1418/2008:
Art. 1.
– Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Autostrada Sibiu-Pitesti”, judetele Arges, Vâlcea si Sibiu, prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Finantarea obiectivului de investitii se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Art. 3. – Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Citiți și: Încă patru licitații pentru studii de fezabilitate de autostrăzi. Sibiu- Pitești nu se află printre ele

Ministrul Dan Șova a menționat în repetate rânduri că autostrada Sibiu-Pitești nu are studiu de fezabilitate, el fiind primul care a făcut pași concreți în demararea investiției privind autostrada Sibiu-Pitești. Mai mult, ministrul transporturilor anunța încă de la finele lunii aprilie, pe o rețea de socializare, că licitația pentru revizuirea studiului va fi publicat în doar câteva zile.

Cert este că, potrivit studiului elaborat în 2008, costurile totale de construcție a celor 116,64 de kilometri ai tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov erau estimate la 3,24 miliarde de euro, conform datelor publicate pe site-ul Compania Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Premierul Victor Ponta a declarat, în luna martie, la Pitești, după efectuarea unei vizite la uzina Dacia, că lucările la autostrada Sibiu-Pitești vor începe încă de anul viitor, după ce ministrul Dan Șova a scris pe blog că anul demarării lucrărilor va fi 2017 și nu 2016 așa cum declarase inițial.

În momentul în care i s-a spus că ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat pe blogul personal că autostrada la care face referire nu va fi construită începând de anul viitor, ci din 2017, Ponta a replicat: "O să-i spun domnului Şova mai bine să vorbească decât să scrie pe blog, că văd că au toţi boala blogurilor şi cred că nici el nu mai înţelege ce scrie pe blog".

Premierul a catalogat drept "o minciună" faptul că ar exista o "concurenţă" între autostrăzile Piteşti-Sibiu şi Comarnic-Braşov în ceea ce priveşte prioritatea legată de finanţare, întrucât Comarnic-Braşov nu este finanţată din fonduri europene.

"Povestea cu concurenţa între Piteşti-Sibiu şi Comarnic-Braşov este o minciună pentru simplul motiv că tronsonul Comarnic-Braşov nu se va finanţa din fonduri europene. Deci niciun euro din programul de autostrăzi din fondul de coeziune pentru 2014 – 2020 nu se cheltuie pe Comarnic-Braşov", a adăugat Ponta.