„Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2,025 de miliarde de lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit în ultimii 27 de ani. Podul suspendat de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani, iar după ce va fi construit, se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri)”, precizează CNAIR într-un comunicat, citat de Agerpres.

CNAIR SA. a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16:00. Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel, 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minimum 60 de luni. Dacă punem cap la cap toate aceste date și perioada până la care se va atribui contractul, termenul de finalizare a noului pod peste Dunăre nu va fi în acest deceniu, abia după anul 2020-2021 am putea avea gata toate lucrările.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin. Potrivit sursei citate, sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. 

„Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare”, potrivit detaliilor tehnice transmise de CNAIR. 

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). 

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”. 

Îm ceea ce priveşte drumul principal Brăila – Jijila, acesta va avea o lungime de 19,095 kilometri şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. 

„Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22)”, se arată în document. 

De asemenea, drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Macin va avea o lungime de 4,328 kilometri, acest drum fiind prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila – Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Sursa: Agerpres