„Grecia se pregătește pentru prima greva generală de când guvernul de stânga condus de Syriza a venit la putere în luna Ianuarie, cu angajaţii din toată ţara ducându-se pe jos la serviciu. Greva de 24 de ore reprezintă un protest faţă de mai multor reduceri de cheltuieli și creșteri de taxe impuse prin programul de salvare a țării. Zborurile interne vor fi suspendate, navele vor rămâne ancorate în porturi şi birourile publice închise joi, în timp ce grecii fac grevă pentru a protesta contra măsurilor de austeritate cerute de creditorii internaţionali în schimbul unor noi fonduri de salvare. Spitalele vor funcţiona cu personal de urgenţă şi unele şcoli de stat vor fi închise în timp ce profesorii şi studenţii, medicii, jurnaliştii şi lucrătorii din transporturi se vor alătura primei greve la nivel naţional declanşate de cele mai mari sindicate din sectorul public şi privat în Grecia într-un an. Greva va fi un prim test pentru prim-ministrul Alexis Tsipras, care a ajuns la putere promiţând să pună capăt austerităţii în Ianuarie, dar apoi a acceptat termenii impopulari ai unui al treilea plan de salvare, sub ameninţarea unei ieşiri din zona euro. Tsipras a fost reales în urmă cu două luni pe baza unui mandat de a pune în aplicare acest acord, dar a promis să lucreze din greu pentru a atenua impactul acordului. În mod paradoxal, propriul partid Syriza al lui Tsipras a venit în sprijinul grevei, afirmând că acţiunea consolidează poziţia guvernului în discuţiile cu creditorii. GSEE şi sindicatul frate ADEDY din sectorul public se aşteaptă la mii de participanţi la mitingurile de protest planificate pentru joi dimineaţa. Greviştii se vor aduna în centrul Atenei şi vor porni în marş spre Îarlament, aproape de un hotel unde discuţiile cu UE şi inspectorii FMI au fost reluate miercuri, ca parte a primei revizuiri a planului de salvare pentru Grecia. Guvernul Syriza al Greciei a declarat că va pune în aplicare partea sa de acord cu creditorii, dar menţine de mult timp că termenii planului de salvare sunt excesiv de duri. Atena insistă că rezolvarea problemei nu ar avea ca rezultat riscul ca mii de greci să-şi piardă casele. În joc este eliberarea unei tranşe de două miliarde de euro necesară pentru plata arieratelor de stat şi a altor 10 miliarde pentru cele patru mari bănci ale ţării”, mai scrie ekathimerini.com

„Compania chineză Alibaba bate recordul la vânzări de Ziua Celibatarului”, scrie bbc.com

„Cel mai mare retailer online din China, Alibaba, a înregistrat vânzări totale în valoare de 91,22 miliarde de yuani, representând  13,31 miliarde de euro, pe parcursul celor 24 de ore ale Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie. Cele 13,31 miliarde de euro reprezintă echivalentul PIB-ului Islandei sau Senegalului şi totodată este vorba de o sumă mai mare cu aproape 60% comparativ cu cifra înregistrată anul trecut, când pe platformele Alibaba au fost vândute produse în valoare de 57,1 miliarde de yuani – 8,33 miliarde de euro. “Această zi demonstrează puterea consumului intern în China şi cererea puternică a consumatorilor chinezi pentru produse străine”, a declarat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang. Alibaba domină piaţa de e-commerce din China cu platforma Taobao, care controlează 90% din piaţa chineză a tranzacţiilor între persoane particulare şi site-ul Tmall, care controlează 50% din vânzările online între companii şi persoane particulare. Numărul consumatorilor care au făcut cumpărături prin intermediul smartphone-urilor sau tabletelor pe Tmall şi Taobao a atins 95 de milioane – adică dublu faţă de populaţia Spaniei, a precizat grupul chinez, adăugând că sistemul de plăţi electronice Alipay a operat 710 milioane de tranzacţii în timpul Zilei Celibatarilor. China sărbătoreşte în fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit şi cea mai importantă zi de cumpărături online. Legătura dintre oamenii singuri şi această zi, 11.11, este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la Valentine's Day.

“Tot mai multe ţări europene îşi întăresc frontierele”, titrează The Wall Street Journal.

“Suedia și Slovenia au procedat la un control mai strict al frontierelor lor, în încercarea de a atenua tensiunea cauzată de migranții care îşi fac drum prin sud-vestul Europei spre nordul bogat. Suedia va restabili provizoriu controalele la frontierele sale pentru a face faţă afluxului continuu de migranţi ce "ameninţă ordinea publică" şi complică misiunea serviciilor de imigraţie. "Un număr record de refugiaţi sosesc în Suedia. Oficiul de migraţie este sub presiune. Poliţia estimează că există o ameninţare la adresa ordinii publice", cu sute sau chiar mii de migranţi fără adăpost şi copii neînsoţiţi ce dispar fără să aibă nimeni grijă de ei, a explicat ministrul de Interne, Anders Ygeman. "Vom restabili controalele la frontierele noastre naţionale joi la 12.00 pentru o perioadă de zece zile", a adăugat el. "Semnalul nostru către restul UE este extrem de clar – Suedia este ţara care şi-a asumat cea mai mare responsabilitate pentru criza refugiaţilor", a mai notat ministrul de interne Anders Ygeman într-o conferinţă de presă ţinută de guvernul de centru-stânga. 80.000 de migranţi au sosit în ţara scandinavă din Septembrie, aproape la fel de mulţi ca în întreg anul 2014.”

“Europa încearcă să închidă rutele migranților din Africa și Turcia”, scrie Le Monde.

„Turcia va fi inima unui summit special al Uniunii Europene desfăşurat joi la Malta, privind criza migranților. Această întâlnire informală va avea loc după o reuniune între liderii europeni și africani, de asemenea în domeniul migrației, desfăşurat la Valletta miercuri și joi. Liderii africani au denunţat "două greutăți, două măsuri" în atitudinea Uniunii faţă de migranții care sosesc din Africa faţă de cei care ajung pe teritoriul UE venind din Siria. În Malta, Uniunea ar trebui să anunțe un Fond de urgenţă pentru Africa în valoare de 1,8 miliarde de euro, o sumă relativ modestă, inclusiv în proiecte cum ar fi consolidarea controalelor la frontieră.”

“Scandalul Volkswagen aduce în centrul atenţiei regulamentele auto slăbite ale Europei” titrează The New York Times.

“Acum 4 ani, autoritățile de reglementare auto din Europa au identificat și dezbătut în privinţa unei portițe în ce priveşte normele de testare a poluării care ar fi făcut testele de emisii ineficiente, care a fost însă în cele din urmă lăsată în vigoare, potrivit unor documente interne. Portiță le permite producatorilor auto să modifice setările de performanță a motoarelor înainte de testul de poluare. "Un producător ar putea specifica o setare care nu există în mod normal în conducerea de zi cu zi", au avertizat autoritățile de reglementare britanice, în conformitate cu o minută de la o reuniune desfăşurată la Geneva în 2011. Dezbaterea aruncă o nouă lumină asupra înșelăciunii costisitoare a emisiilor la Volkswagen – în special problema dacă VW a încălcat normele europene de testare.”