În ciuda condiţiilor economice dificile de pe unele pieţe în curs de dezvoltare şi a impactului fluctuaţiilor de curs valutar, marja de profit ar trebuie să se extindă în linie cu ţinta pe termen mediu, de aproximativ 40 de puncte de bază pe an, a estimat luni compania olandeză. 

Performanţele din Vietnam şi Mexic au fost solide, dar s-au înregistrat rezultate mai slabe în Rusia, Congo, Etiopia, Egipt şi Nigeria. 

Profitul operaţional înainte de elementele excepţionale a crescut cu 12,6% în primele şase luni din acest an, la 1,71 miliarde de euro (1,91 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 1,67 miliarde de euro. 

Profitul net a urcat cu 11,2%, la 977 milioane de euro, sub aşteptările analiştilor, de 998 milioane de euro. Veniturile au înregistrat un avans de 2% în primul semestru din 2016, la 10,09 miliarde de euro 

"Deşi în Africa, orientul Mijlociu şi Europa de Est a continuat perioada dificilă, performanţele au fost solide pe unele pieţe cheie emergente, cum ar fi Vietnam şi Mexic. Şi Europa a contribuit pozitiv la rezultatele noastre", a declarat directorul general al Heineken, Jean-François van Boxmeer. Heineken deţine în România patru fabrici, în Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Constanţa şi Craiova. AGERPRES