Începând de sâmbătă, după cele două zile dedicate presei, publicul larg a avut acces în halele de la Paris Expo. Dacă cei peste 11.000 de jurnalişti creaseră o înghesuială teribilă la standuri, vă închipuiţi ce aglomeraţie a fost în momentul în care peste 30.000 de persoane au început să inunde aleile dintre spaţiile de expunere.

 

Bătaie pe un loc de unde se putea vedea maşina, bătaie pe afişele promoţionale şi lupte corp la corp pentru o poziţie cât mai bună de unde se putea face poze. Organizatorul evenimentului, AMC Promotion, acelaşi cu organizatorul SIAB, a fost încă o dată depăşit de situaţie.

 

0-19938-capitalren.jpgÎn primele două zile, presa a avut la dispoziţie un spaţiu mic şi prost utilat. Vreo 30 de computere, cinci-şase telefoane şi încă vreo 30 de conexiuni pentru laptopuri. Asta pentru 11.000 de jurnalişti care încercau din răsputeri să îşi facă meseria şi să transmită cât mai repede informaţii şi imagini de la salon. Cu mare tam-tam a fost însă prezentat spaţiul pentru blackberry, complet inutil.

 

Nici vizitatorii obişnuiţi nu au avut prea multe cuvinte de laudă. Înghesuială, mizerie pe la colţuri şi preţuri piperate pentru orice, cam acestea sunt impresiile culese de la faţa locului. Noroc cu minunăţiile de la standuri care mai estompau proasta organizare. Culmea este că, deşi mai mici, cu mai puţine exponate şi fără a se numi pompos „Mondial de l’Automobile”, expoziţiile de la Geneva şi Frankfurt sunt mult mai bine organizate.

 

În rest, maşini frumoase şi „mai ecologice”. Francezii par a se fi îndrăgostit deja de noul Renault Megane, dar şi de noile Lancia Delta, Ford Ka, Opel Insignia şi de modelele Toyota Urban Cruiser şi iQ. Cel puţin acestea au fost modele menţionate cel mai des. De remarcat că majoritatea sunt modele cu emisii reduse de noxe şi consum mic. Se pare că sistemul bonus-malus aplicat de gucernul francez la taxa de poluare a avut un efect aproape imediat asupra cumpărătorilor.