PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Actualitate Auto

Parcul auto îmbătrânește în ciuda banilor aruncați în programul „Rabla”

Autor: Robert Stan | miercuri, 20 ianuarie 2016 | 1 Comentarii

Media de vârstă a parcului auto din România a ajuns la 14 ani la ora actuală şi, deşi am semnalat această problemă atât Ministerului Mediului, cât şi Ministerului Finanţelor, rezultatele sunt cele pe care le vedem astăzi, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Media de vârstă a parcului auto din România a ajuns la 14 ani la ora actuală şi, deşi am semnalat această problemă atât Ministerului Mediului, cât şi Ministerului Finanţelor, rezultatele sunt cele pe care le vedem astăzi, a declarat Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 

„Limitarea importului de vehicule vechi şi foarte vechi în România. Din păcate s-a ajuns ca media de vârstă auto să urce, ajungând la aproape 14 ani vechime, iar pentru acest lucru este nevoie în continuare de un dialog cu autorităţile. Noi semnalăm această problemă la fiecare întâlnire pe care o avem cu Ministerul Mediului şi Ministerul Finanţelor, dar rezultatele sunt cele pe care le vedem azi”, a spus Popovici. 

Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/, prezentate, miercuri, în conferinţa anuală de presă, vânzările de autovehicule au înregistrat, în 2015, o creştere de 20,2%, până la 120.591 de unităţi, în timp ce producţia naţională a consemnat un recul de 1,1% faţă de anul anterior. 

În România, ca şi în anii anteriori, vânzările au fost susţinute de achiziţiile de autoturisme realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora în total fiind, pe ansamblul întregului an, de 74% faţă de 26% în cazul persoanelor fizice. 

Statistica APIA relevă, totodată, că la nivelul producţiei, în 2015, s-a consemnat o creştere de 60% în comparaţie cu anul de referinţă 2007, când au fost înregistrate 241.712 de exemplare. 

La capitolul export, cu cele 355.297 de unităţi consemnate la nivelul anului trecut, se înregistrează o scădere de 2,5%, comparativ cu anul 2014. Cel mai exportat model a fost, şi în 2015, Dacia Duster (162.683 unităţi), dar în scădere de 1,3% faţă de întregul an 2014. 

Potrivit sursei citate, vânzările de autovehicule au înregistrat un volum total de 120.591 de unităţi, în creştere de 20,2% faţă de anul 2014. În acest context, autoturismele reprezintă 81,% din total, respectiv 93.325 de unităţi, mai mult cu 18,7% comparativ cu anul anterior. DRPCIV, autoritatea care cuantifică înmatriculările arată, în schimb, un total de doar 81.162 de autoturisme și o creștere cu 15,66%  pieței.

La autoturisme, topul mărcilor era condus, la finele anului trecut, de Dacia, cu 33.890 unităţi (34,5% din total piaţă), urmată de Volkswagen (9.791, 10% din total) şi Skoda (8.849 de unităţi, respectiv 9% din total). 

În funcţie de tipul de combustibil, în România autoturismele Diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 53,5%, dar în continuă scădere de la începutul anului 2015 şi cu 3% mai mică decât cea din anul 2014. Pe de altă parte, autoturismele hibride sau electrice 100%, pe plan local au fost vândute, anul trecut, un număr de 495 de unităţi noi, cu 100% mai mult în comparaţie cu anul precedent, când au fost comercializate 236 de unităţi.

Sursa: Agerpres



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.