CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

O privatizare eșuată, patru miniștri și 10 mil. euro

Autor: |

Dacă ar fi pusă pe hârtie încercarea statului de a vinde 51% din acţiunile CFR Marfă ar fi unul dintre cele mai bune best-seller-uri: schimbări de reguli, demisii, acuzaţii. Și toate acestea într-un context politic nu tocmai lipsit de evenimente notabile

Privatizarea celui mai mare transportator de marfă pe sectorul feroviar cu afaceri de aproape un miliard de lei ţine capul de afiş şi acum, după 7 luni după ce a eşuat. Deşi, existau indicii clare, încă de la început, că vânzarea CFR Marfă va fi o nouă telenovelă a Guvernului Ponta, toţi cei care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Transportului, inclusiv premierul, care a asigurat interimatul după demisia liberalului Relu Fenechiu, au contribuit la ea. Cum s-au desfăşurat evenimentele pe scurt:

2008 – Ministrul transporturilor de atunci, Ludovic Orban, declara că speră să obţină un miliard de euro din privatizarea CFR Marfă.

2012 – România îşi ia angajamentul faţă de FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială să încheie privatizarea CFR Marfă până în 20 iunie 2013.

Ianuarie 2013 – Relu Fenechiu declara că va încerca să convingă FMI să nu privatizăm CFR Marfă sau cel puţin nu pachetul majoritar.

Februarie 2013 – Guvernul aprobă Hotărârea de Guvern privind vânzarea pachetului majoritar al CFR Marfă, după ce proiectul de act normativ primeşte avizul CSAT.

Aprilie 2013 Se publică anunţul de licitaţie. Relu Fenechiu anunţă că sunt multe companii interesate.

8-15 Mai 2013 Se depun doar trei oferte, dar niciuna nu îndeplineşte condiţiile impuse de statul român. Companiile care au depus documentaţia au fost: OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz (Austria). Ulterior, statul modifică criteriile, iar până la termenul limită se înscriu în cursă aceleaşi companii.

Pagina 1 din 5
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DCNews

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...