La data de 1 ianuarie 2011, Subway avea 33.479 de restaurante la nivel mondial, a declarat luni purtătorul de cuvânt al Subway, Les Winograd. Potrivit unui raport anual publicat în luna februarie, McDonald’s avea la aceeaşi dată 32.737 de restaurante în întreaga lume. Comparativ, alte două mărci de renume în SUA, Starbucks şi Burger King nu au decât 17.000 şi respectiv 12.000 de unităţi la nivel mondial.

Totuşi, în termeni de cifră de afaceri, McDonald’s are în continuare un avans considerabil graţie unor vânzări de 24,1 miliarde de dolari înregistrate în 2010, faţă de 15,2 miliarde de dolari pentru Subway. Conform acestor date, un punct de vânzare McDonald’s are vânzări mai mari cu 60% faţă de unul Subway. În plus, McDonald’s este prezent în 117 ţări din întreaga lume, faţă de 95 de ţări în cazul Subway. În schimb, profitul net de 4,9 miliarde de dolari al McDonald’s nu poate fi comparat cu cel al Subway, deoarece acesta din urmă nu dă publicităţii aceste informaţii.

Firma mamă a Subway, Doctor’s Associates, nu este cotată la bursă şi nici nu are intenţia de a demara acest proces.

‘Este alegerea noastră, iar motivul este că acest lucru ne permite să ne concentrăm pe produs, pe calitate, pe restaurante şi nu pe lucrurile care au de a face cu o societate cotată, cum sunt comunicatele financiare’, a precizat Les Winograd.

Subway a fost fondat în anul 1965 la Bridgeport, statul Connecticut, de Fred DeLuca, care în prezent ocupă locul 221 în topul celor mai bogaţi americani, potrivit Forbes, cu o avere estimată la 1,8 miliarde de dolari. Subway câştigă teren tocmai acolo unde McDonald’s pierde clienţi: în rândul consumatorilor urbani interesaţi de siluetă.
În 2000, lanţul de sandwichuri a demarat o campanie publicitară în centrul căreia a fost Jared Fogle, un student de 22 de ani care a devenit celebru după ce a slăbit 111 kilograme mâncând la Subway. În sens contrar, în 2003 cineastul Morgan Spurlock a realizat un documentar ‘Super Size Me’ în care arăta efectele nocive ale meniurilor XL de la McDonald’s.