După aproape doi ani de continuă criză, industria germană a automobilelor încearcă să-şi salveze tehnologia diesel ameninţată cu dispariţia şi să tragă o linie unui scandal al emisiilor care nu dă semne de încheiere. În cadrul unui summit de urgenţă convocat la Berlin, directorii executivi ai Volkswagen AG, Daimler AG şi BMW AG se confruntă cu miniştri şi lideri ai comunităţilor pentru a îi convinge că, în ciuda percepţiei negative, dieselul are un viitor. Întâlnirea liderilor are loc în timp ce grupuri de protestatari s-au adunat în faţa Ministerului Transporturilor, iar activişti Greenpeace au urcat pe clădire pentru a agăţa un banner acuzator. Din acest motiv, Guvernul a luat o decizie de ultim moment mutând întâlnirea la Ministerul de Interne, instituţie care are o clădire mai sigură.
Pe lângă punerea unui punct final scandalului Dieselgate şi crizei de imagine în care se află întreaga industrie auto germană, la întâlnirea de astăzi multe cărţi se află în joc pentru toţi cei implicaţi. Producătorii auto germani au nevoie de prelungirea duratei de viaţă a tehnologiei diesel pentru a câştiga timpul necesar recuperării decalajului existent faţă de companii precum Tesla, Renault - Nissan sau Toyota. Totodată, cancelarul Angela Merkel – al cărei partid conduce şi Ministerul Transporturilor – se află la mai puţin de două luni de alegerile federale şi este nevoită să găsească o soluţie pentru criticile conform cărora partidul său şi guvernul federal sunt prea indulgente cu marii producători de automobile.
"Producătorii auto vor juca rolul lor în îmbunătăţirea caliăţii aerului din oraşe şi vor transforma dieselul într-o tehnologie de viitor”, susţine Matthias Wissmann, şeful asociaţiei industriei auto germane, VDA, care propune o reducere a emisiilor de oxizi de azot cu circa 25%, în medie. "Dieselul este extrem de important pentru Germania", adaugă acesta.
În prezent, industria auto germană este cel mai mare exportator al ţării, cu o valoare totală a acestuia de 228 miliarde de euro, şi angajează cel mai mare număr de persoane din întreaga economie a ţării (cca. 800.000 angajaţi).
-
La Dubai se deschide un nou, dar deja celebru, hotel plutitor ...
-
-
Bucureştiul a sărit pragul de un milion de angajaţi, iar ...
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...
-
-
-
Lumea este sufocată de datorii. Tot PIB-ul Chinei, împrumutat ...
-
“Verde” pentru noul stadion Rapid de 27 de milioane de euro ...
-
Compania din Giurgiu care este unică în Europa. Produsele ...