Pentru a își majora afacerile în zona serviciilor pentru clienți, grupul Ford tocmai a anunțat lansarea Omnicraft, o divizie care va comercializa piese de schimb care vor acoperi între 85% și 90% din întreaga ofertă a mărcilor concurente. Este pentru prima dată în ultimii 50 de ani când gigantul american include în zona de service un nou brand.

„Omnicraft reprezintă un beneficiu semnificativ pentru orice posesor de autovehicul care are nevie de piese de schimb sau dorește să facă o revizie mașinii sale. Acum și proprietarii de mașini care nu aparțin mărcii Ford vor avea acces la produse de calitate la prețuri competitive”, a declarat Frederiek Toney, președintele Global Ford Customer Service Division. Deși declarația oficialului pare să spună, surprinzător, că, până la Omnicraft, toți posesorii de vehicule non-Ford au cumpărat piese de slabă calitate, doar Ford având în portofoliu produse perfecte, apariția noii divizii este de bun augur pentru piață. Asta pentru că orice creștere a concurenței în zona aftre-sales este benefică.

Pe de altă parte, deși nu dă detalii despre poziționarea de preț a produselor vândute de Omnicraft, oficialul admite că piesele vor fi achiziționate de la producătorii de componente auto și revândute cu un preț care să asigure un profit. Cât de competitive vor fi prețurile pieselor Omnicraft rămâne, prin urmare, de văzut. Cert este însă că prin Omnicraft, Ford intră pe o piață estimată la nu mai puțin de 500 de miliarde de dolari.

Divizia Omnicraft, dedicată pieselor de schimb pentru vehicule non-Ford, se adaugă Motorcraft, serviciu care comercializează produse exclusiv pentru mașinile produse de grup.