CITEŞTE ŞI

IT & C

eMAG: Comerțul online a intrat într-o nouă eră

Autor: Daniel Bob | joi, 21 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Dispozitivele mobile au depăşit, în noiembrie şi decembrie 2015, pragul de 50% din traficul total, conform datelor eMAG , cel mai mare magazin online din România.

Comerţul online a intrat într-o nouă etapă: tot mai mulţi clienţi preferă să cumpere online de pe smartphone şi tabletă. În lunile noiembrie şi decembrie, dispozitivele mobile au depăşit, pentru prima dată, pragul de 50% din totalul vizitelor de pe site-ul eMAG (50,2%). Creşterea accelerată a vizitelor de pe smartphone şi tabletă va continua şi în 2016, ajungând la aproximativ 120 de milioane. Vârful de trafic va fi atins, la fel ca anul trecut, în noiembrie şi decembrie, când 60% din vizite vor veni din mobile.

Dacă în 2014, dispozitivele mobile însumau 34,8 milioane de vizite, în 2015 traficul din mobile a crescut accelerat, ajungând la 69,2 milioane de vizite, dublu faţă de anul precedent. În paralel, traficul de pe desktop s-a menţinut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite. În ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de creştere a traficului total de pe eMAG: în 2015, site-ul a înregistrat cu 27% mai multe vizite faţă de anul precedent, urmând ca în 2016 creşterea să fie de 31%.

„Creşterea dispozitivelor mobile vine din dorinţa clienţilor de a se informa şi de a cumpăra de oriunde, la orice oră. În plus, creşterea şi diversificarea gamei de produse pe eMAG şi accesul facil la produsul dorit au contribuit la această transformare de comportament. 2015 este primul an în care vizitele de pe mobile le-au depăşit pe cele de pe laptop şi desktop şi avem toate motivele să ne aşteptăm şi anul acesta la o creştere. Acest lucru se va observa şi în comenzile de pe telefon şi tabletă unde anticipăm că vom înregistra o creştere de cel puţin 30%”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology at eMAG.

Dispozitivele mobile sunt atât o sursă de comenzi, dar şi primul pas în experienţa de informare şi achiziţie a clienţilor. În 2015, 35% din comenzile primite de eMAG au inclus în procesul de decizie cel puţin o interacţiune cu smartphone-urile şi tabletele.

În ceea ce priveşte categoriile de vârstă care utilizează cel mai mult dispozitivele mobile pentru comenzi, datele arată că peste 80% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani. Volumul cel mai mare de produse comandate de pe smartphone şi tabletă s-a înregistrat în intervalul orar 19:00 – 01:00 (38,4%).

În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) şi telefoanele mobile (8,04%), urmate de produsele pentru casă şi grădină, beauty şi electrocasnice mari. 

Aproximativ 78% dintre vizitele înregistrate pe site-ul eMAG au venit de pe smartphone-uri cu sisteme de operare Android, urmate de iOS (19,6%). În cazul tabletelor, topul este condus de iPad-uri (63,4%). În ceea ce priveşte comenzile, ierarhia se păstrează: 74,9% dintre acestea au venit de pe telefoane cu sisteme de operare Android şi 66,1% de pe tablete iOS.

Aplicaţia eMAG pentru Android şi iOS

„Dezvoltarea unei aplicaţii de mobil nu e suficientă dacă nu vorbim şi de o experienţă de utilizare care să pună accent pe viteză, personalizare şi calitatea interacţiunii. Anul trecut ne-am concentrat eforturile pe simplificarea procesului prin care clienţii îşi pot cumpăra produsele dorite de pe mobil şi am implementat opţiunea de a cumpăra foarte uşor cu un simplu swipe pe butonul de comandă. Opţiunea a fost foarte apreciată, în special de Black Friday, de clienţii care şi-au comandat rapid produsele dorite. În plus, aplicaţia le dă posibilitatea clienţilor de a-şi configura liste de produse favorite şi am activat şi o secţiune dedicată, Promoţiile zilei. În perioada următoare, clienţii vor vedea tot mai multe beneficii aduse de aplicaţia eMAG”, a adăugat Bogdan Axinia.

eMAG Bulgaria şi Ungaria

În 2015, dispozitivele mobile au adus pe site-ul eMAG Bulgaria 30% din traficul total, în creştere cu 150% faţă de 2014, şi 20% din totalul comenzilor.  În lunile noiembrie şi decembrie, vizitele de pe dispozitivele mobile au atins pragul de 38% din total.

Și în Ungaria, traficul de pe smartphone-uri şi tablete a crescut de trei ori faţă de anul precedent, reprezentând 30% din volumul total al vizitelor înregistrate pe site. În ce ce priveşte comenzile, 20% au fost făcute de pe dispozitivele mobile. În ultimele două luni ale anului trecut, vizitele de pe mobile au atins pragul de 39% din total trafic.
În primul trimestru din 2015, aplicaţia de mobile a fost lansată şi pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.