Echipa de conducere de la Airbus urmează să participe luni la inaugurarea noii uzine Airbus de la Mobile, statul Alabama, o investiţie de 600 milioane de dolari a grupului european care până la finele lunii 2017 ar urma să producă patru avioane A320 în fiecare lună. 

Fabrice Bregier a subliniat că producţia locală este necesară pentru a acoperi cererea de avioane în SUA precum şi pentru export. În plus, noile tehnici de producţie şi costurile reduse pentru mâna de lucru nesindicalizată au făcut din SUA o locaţie atractivă pentru Airbus, susţine Bregier. 

'Avioanele construite acolo sunt destinate a fi vândute în America de Nord iar piaţa este una mare. Pe termen lung, avem şi posibilitatea exportului' a declarat Fabrice Bregier, adăugând încă că pentru moment nu sunt avute în vedere exporturi. 'Europa trebuie să facă ceva pentru a rămâne competitivă' a avertizat directorul Airbus. 

De asemenea, Fabrice Bregier a estimat că în acest an Airbus va livra puţin sub 30 de avioane A380. 'Sperăm ca până la finele acestui an vom putea raporta unele veşti pozitive cu privire la profitabilitatea programului A380', a spus Bregier. Acesta a precizat că A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, nu este cea mai mare provocare pentru grupul Airbus. 'Cele mai mari provocări sunt programele A320, A350 şi A330', şi abia după acea urmează A380, a spus Bregier. 

Separat, revista Aviation Week a publicat vineri un articol potrivit căruia grupul american Boeing are de gând să mute o parte din asamblarea finală a avioanelor 737 la o nouă uzină din China, un anunţ în acest sens urmând să fie făcut la finele acestei luni cu ocazia primei vizite în SUA preşedintelui chinez Xi Jinping. Mutarea în China ar fi un pas curajos pentru grupul american, care până acum are o singură uzină în afara statului Washington, în Carolina de Sud. În schimb, rivalul european Airbus are deja o uzină în China, la Tianjin. 

AGERPRES