'Într-un an, oamenii au introdus peste 150.000 de VIN-uri pe site pentru a verifica istoricul maşinilor respective, iar printre acestea am descoperit mii de autovehicule cu daune care însumează peste 10 milioane euro – toate generate de incidente pe care vânzătorii preferă să le ţină ascunse. Astfel, prin dezvăluirea istoricului de incidente şi a numărului de kilometri, InspectorAuto.ro a reuşit să ajute mii de oameni să-şi cumpere o maşina fără defecte şi incidente ascunse, cu un istoric cunoscut',a precizat într-un comunicat Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.

Conform statisticilor InspectorAuto.ro, au fost depistate cu cel puţin un incident (mai mic sau mai mare) aproximativ 60% dintre maşinile care au ca ţară de primă înmatriculare România. Pentru cele mai multe dintre ele vânzătorii spun în anunţuri că maşinile sunt 'fără accident'.

În ceea ce priveşte daunele înregistrate în România, majoritatea pe care InspectorAuto.ro le-a depistat sunt la maşini Volkswagen, Ford, BMW şi Audi (din totalul maşinilor pentru care au fost emise rapoarte plătite de verificare). Dintre maşinile aduse din alte ţări UE şi verificate pe InspectorAuto.ro, 8% au fost descoperite cu daune majore, valoarea medie pentru reparaţie fiind de 11.571 euro.

Din daunele descoperite la maşini aduse din alte ţări UE, cele mai multe dintre ele au fost de la mărcile Volkswagen, BMW, Audi şi Mercedes-Benz, aduse din GERMANIA. InspectorAuto.ro a reuşit să verifice şi numărul de kilometri pentru mai mult de 5.000 de maşini, de la jumătatea lunii august 2016 (când a fost lansată această opţiune de verificare) şi până în prezent.

'InspectorAuto.ro începe să dea rezultatele pe care le aşteptam când am lansat acest instrument de verificare a maşinilor second hand. Oamenii caută maşinile în baza noastră de date, descoperă care sunt cu probleme şi care au un istoric curat, iar apoi decid ce îşi cumpără, în cunoştinţă de cauză', a declarat Mihai Cune.

În urma unei analize InspectorAuto.ro realizată pe 100 de maşini care au VIN publicat, luate aleator de pe site-urile de anunţuri, reiese că 37% au kilometrajul 'dat înapoi', iar 8% au şi kilometrajul dat înapoi şi daune. Cei mai mulţi kilometri 'daţi înapoi' descoperiţi au fost 110.000 km, iar cei mai puţini, 2.000 km. Trebuie reţinut însă ca studiul a fost făcut pe maşini cu VIN publicat, adică maşini despre care teoretic vânzătorii arată că sunt transparenţi.

Posibilitatea de a verifica istoricul de kilometri pe InspectorAuto.ro este un instrument foarte apreciat de utilizatorii serviciului pentru a depista maşinile cu kilometrajul dat înapoi. De la jumătatea lunii august 2016, de când a fost lansată această opţiune, peste 27.000 VIN-uri au fost interogate în baza de date a InspectorAuto.ro. 'Piaţa neagră a kilometrilor' este estimată de InspectorAuto.ro la 300 milioane euro pe an pentru maşinile vândute în România.

'Toate aceste date statistice, strânse într-un an de activitate, arată două lucruri. În primul rând că există un risc mare să dai peste o maşină la mâna a doua cu probleme. În al doilea rând, că sunt şi multe maşini rulate în stare foarte bună şi cu istoric curat. Trebuie doar să verifici atent şi să nu te grăbeşti', a explicat Mihai Cune.

Prin serviciul de verificare fizică a maşinilor, Inspector pe Teren, circa 60% dintre maşinile inspectate au fost 'bune de cumpărat', respectiv maşini rulate oneste, despre care vânzătorii lor au fost sinceri în anunţuri.

'Pentru a-ţi creşte şansele să ajungi la cele mai bune maşini rulate din piaţă este esenţial să verifici istoricul maşinii, să mergi cu temele făcute la vizionare şi să îţi setezi corect aşteptările referitor la ceea ce vrei să cumperi. Nimeni nu vinde o maşină foarte bună la un preţ foarte mic. În schimb, există ţepe scumpe şi foarte scumpe', a spus Mihai Cune.

Site-ul InspectorAuto.ro asigură interogarea seriei de şasiu (VIN) şi aflarea de informaţii despre istoricul de kilometri şi de incidente al autovehiculelor, plus informaţii privind furtul.AGERPRES