Cele mai populare branduri, în aria comercială, atunci când nu sunt justificate de o experienţă directă, personală (aleg brandul ‘X’ pentru că l-am testat şi îşi confirmă valoarea) sunt – de cele mai multe ori – fie conjuncturale (de exemplu, primul intrat în piaţă), fie generate de bugetele de promovare pe care le are brandul respectiv. Și, în multe situații, alegem sau ne dorim un produs de marcă fară să existe neapărat o justificare logică, obiectivă. 

Cel mai greu este să te lupţi cu reperele. Este ca şi cum te-ai lupta cu tradiţiile sau cu ideile preconcepute; nevoia de integrare este la fel de puternică ca și opoziţia la schimbare!
 
Şi, totuşi, ce fac producătorii cu un nivel mai redus de notorietate? Căci nu putem trăi doar cu top 3-uri… Inevitabil, în cele din urmă, ar pica în derizoriu… 

În principiu au 2 şanse: produc mai mult şi mai ieftin, aşa încât să livreze produse la preț mai mic decât brandurile vedetă sau inovează puternic, suficient încât să îşi asigure o poziţionare serioasă prin calitate şi nu prin preț. 

Uneori e vorba de inovaţie tehnologică, alteori de elemente de design. În alte cazuri, e vorba de fiabilitate mult peste media pieţei. Practic, se dezvoltă pe o nișă pe care, la rândul lor, devin reper.

Kyocera este număr 5 mondial în materie de soluţii de tipărire. Pe piaţă românească a intrat în 2002, şi după câţiva ani – suficient timp în care tehnologia şi argumentele au putut fi testate – a înregistrat creşteri spectaculoase. 

Cum reuşeşte Kyocera, un brand secundar în piaţa echipamentelor de tipărire, să livreze un produs ‘superior’ competiţiei? Kyocera nu şi-a propus să ofere caracteristici de avion unei imprimante, ci să creeze imprimante și echipamente multifuncţionale extrem de fiabile. Aşa că – pentru amatorii de curiozităţi – imprimantele Kyocera nu vor călca paginile îndoite şi nici nu vor scoate petele de cafea de pe documentele oficiale. Vor avea însă toate funcţiile utile unei imprimante sau unei multifuncţionale, vor fi extrem de fiabile, vor asigura un management eficient al documentelor, vor susține un nivel superior de productivitate şi vor asigura unul dintre cele mai bune TCO din industrie. 

Mai exact, cum? 
Mecanismul echipamentelor de tipărire este simplificat. Dacă un echipament clasic poate conţine până la 60 de piese, Kyocera este singurul producător al cărui mecanism conţine doar 4 piese! 
Materialele folosite sunt calitativ superioare. Cartuşele Kyocera sunt din Siliciu Amorf (al doilea material că durabilitate, după diamant) şi conferă o durata medie de viaţă de până la 20 ori mai mare decât a celor produse de alţi furnizori din industrie 
Consumul de energie este redus cu până la 85%. Tehnologia Ecosys a fost creată în urmă cu 25 de ani şi de atunci este continuu îmbunătăţită. 
– Echipamentele de tipărire Kyocera au amprenta redusă a emisiilor de carbon. Filosofia japonezilor de la Kyocera se concentrează pe respect față de om și față de natură, iar componenta ecologică a produselor Kyocera este una extrem de serioasă.

Iar dacă argumentele nu sunt suficiente, merita să mai menţionăm faptul că, dintre toţi furnizorii de echipamente de tipărire (imprimante şi multifuncționale) Kyocera a fost primul producător care a separat tonerul de unitatea de imagine, reuşind astfel să reducă drastic costurile totale de exploatare (TCO).