Obținerea compensației în cazul pasagerilor TAP Portugal începe cu verificarea eligibilității cazului, care se poate face în mai puțin de trei minute, prin completarea chestionarului de pe pagina de internet a companiei https://www.airhelp.com/ro/ , respectiv din aplicația AirHelp, printr-o simplă scanare a boarding pass-ului. Imediat ce eligibilitatea a fost confirmată, AirHelp trimite cererea la compania aeriană și face demersurile pentru obținerea compensației. Dacă va fi necesar, AirHelp va reprezenta în instanță pasagerii pentru a le apăra drepturile.   

”Pasagerii zborurilor TAP Portugal anulate sâmbătă și duminică, sunt îndrumați să strângă documentele care demonstrează anularea zborului, cheltuielile suplimentare cauzate de întreruperea călătoriei, și să nu accepte nicio ofertă din partea companiei, ofertă care le-ar putea anula drepturile prevăzute în regulamentul european și de care ar trebui să beneficieze. De asemenea, compania aeriană este obligată să ofere pasagerilor mâncare, apă și cazare în cazul în care întârzierea este mai lungă”, spune Ștefan Radu, reprezentant AirHelp în România.

În general, valoarea compensației depinde de factori cum ar fi durata întârzierii la destinație, distanța de zbor și motivul întârzierii. Valoarea medie a despăgubirii la nivel internațional este de 400 de euro/pasager, însă poate ajunge la maximum 600 de euro în diferite circumstanțe.