PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Sănătate

Creierul afacerilor private din sănătate, un model nonprofit

Autor: Bianca Dobrescu | duminică, 27 martie 2016 | 0 Comentarii

Pentru fondatorii Brain Institute, câștigul financiar nu pare a reprezenta scopul vieții. În premieră pentru România, ei au pus temeliile unui centru de neurochirurgie nonprofit, în care salariații sunt proprietarii însă nu pot încasa dividente. Mai precis, investesc banii obținuți în formarea medicilor mai tineri, în proiecte caritabile și în aparatura medicală.

În 2013, Ionuț Pătrăhău, fostul CEO al clinicilor Regina Maria, împreună cu medicii neurochirurgi Sergiu Stoica, Anca Vișan și Ștefan Mindea au pus bazele unui concept inovativ în România: o afacere care nu urmărește profitul. Cei patru au găsit repede un partener, Spitalul Monza, iar în clădirea acestuia, la al cincilea etaj, a luat naștere centrul de neurochirugie Brain Institute. Că operația a reușit, se poate vedea mai ales în cifre. Anul trecut au fost efectuate aproximativ 4.000 de consultații, pe specialitățile neurochirurgie cerebrală și spinală, neurologie și neuro-endocrinologie, ORL și neuro-radiologie intervențională, 580 de intervenții chirurgicale, mai mult cu 26% față de cele din 2014.

Că lucrurile merg din bine în mai bine, o arată cifra de afaceri de anul trecut, de aproximativ 2,4 milioane de euro, cât mai ales previziunile lui Ionuț Pătrăhău pentru 2016, care estimează venituri de circa 3 milioane de euro. Toate aceste sume nu iau în calcul așa-numitele „intervențiile sociale“, acele operații gratuite pe care medicii le fac pentru cei care nu-și permit să plătească. Astfel, doar anul trecut, doctorii de la Brain Institute au realizat 70 de operații, în creștere cu 33% față de 2014. Centrul, prima instituție medicală non-profit din România, nu este doar o afacere socială, subliniază Ionuț Pătrăhău, ci este un model de medicină privată, cu prețuri fixe, stabilite în 2013. Într-o primă fază, banii obținuți de clinică sunt împărțiți cu partenerul care le-a asigurat baza logistică de la început. Partea care rămâne se duce în investiții în aparatura medicală și trainguri pentru formarea medicilor, iar, ca regulă, un procent de 10% din încasări este dedicat pacienților care nu își permit operațiile.

„Știu că sună corporatist, însă atunci când s-au pus temeliile centrului, ne-am gândit să punem pacientul, omul, în mijlocul paradigmei. Ne-am gândit în primul rând la nevoile lui. Treptat, am atras medici în clinica noastră, aceasta fiind o axiomă care a rămas neschimbată. Este foarte greu să instruiești neurochirughi. Toți ceilalți, profesorii din epoca trecută, sunt acum cu 50 de ani în urmă față de țările din jurul nostru. La ora actuală, oricine vrea să facă neurochirugie și are ceva în cap, merge în străinătate. De obicei, dacă pleacă, nu se mai întoarce. Faptul că Sergiu Stoica, care a studiat și lucrat în Franța și Canada, s-a întors, este unic“, spune CEO-ul Brain Institute.

Conform declarațiilor sale, medicii din echipa Brain Institute rămân angajații centrului datorită convingerilor pentru care a fost înființat și nu pentru salarii, chiar dacă recunoaște că toată lumea câștigă bine.

Rețeta succesului

La început, au investit doar timp și muncă, întrucât, mai spune Ionuț Pătrăhău, Spitalul Monza a cumpărat toate instrumentele de care au avut nevoie. Investiția a fost de peste 500 mii de euro, bani pe care și i-a recuperat repede. Preţurile intervenţiilor încep de la 9.500 de lei (intervenţie spinală) şi merg până la 27.500 de lei (tumori), respectiv 40.000 de lei (anevrism). Sunt preţuri mult mai mici decât în stăinătate, iar pacienţii sunt externaţi în general în 2-3 zile. De-a lungul timpului, doctorii de la Brain Institute au învățat să eficientizeze sistemul de consultații, astfel încât, pentru o programare, pacientul trimite mai întâi un e-mail care conține RMN-ul și istoricul medical, în urma căruia, dacă este cazul, în trei zile i se face o programare. Prin urmare, dacă înainte erau 20 de consultații dintre care se alegeau două operații, acum sunt 9 operații la fiecare 10 consultații.

Până în prezent, potrivit CEO-ului Brain Institute, s-au strâns 70.000 de euro pentru cazurile sociale. Atunci când acestor bani li se vor mai adăuga 30.000 de euro, medicii vor organiza o campanie pentru persoanele care au nevoie de operații și nu și le permit. În nici trei ani de activitate, Brain Institute a devenit un punct de referință în peisajul medical românesc. În opinia CEO-ului, centrul a ajuns să acopere aproximativ 10% din necesarul pieței.

Cu timpul, Ionuț Pătrăhău spune că a învățat că nu orice efort antreprenorial poate fi un succes de la început. Chiar dacă uneori să crești o afacere pare singura posibiliate de a câștiga, rețeta succesului este să faci lucruri din ce în ce mai bine și nu din ce în ce mai multe. În aceeași notă, CEO-ul Brain Institute, consideră că înființarea centrului a fost cel mai mic risc pe care și l-ar fi putut asuma vreodată. „Atunci când lucrezi cu oameni excepționali, riscurile sunt, de fiecare dată, minime“, închide acesta.

70 de operații au efectuat, doar anul trecut, doctorii de la Brain Institute



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.