'Deschiderea activităţii de prestări servicii către terţi vine ca o completare a politicii comerciale a CFR Marfă, care s-a concretizat în câştigarea unor licitaţii printre care amintim: CET Govora, Arcelor Mittal, Conpet, Lafarge sau SCEH Hunedoara. Piaţa de transport de marfă din România este o piaţă puternic concurenţială, iar pentru a se adapta la cerinţele acesteia, CFR Marfă ia o serie de măsuri pentru  eficientizarea activităţii prin valorificarea tuturor resurselor umane şi materiale de care aceasta dispune', se arată în comunicatul citat.

CFR Marfă va efectua, pe lângă activitatea de transport feroviar de marfă, revizii tehnice la vagoane la formarea trenurilor, în parcurs şi la destinaţie, acordarea de locomotive de ajutor sau de multiplă tracţiune, cântărire, întocmirea documentelor de transport sau a altor documente, închirierea de bunuri şi spaţii din patrimoniu, închirierea de material rulant, către orice agent economic care solicită astfel de servicii.

Societatea CFR Marfă SA este operatorul naţional de transport feroviar de marfă din România, lider pe această piaţă cu o cota de piaţă de 54,8 %, la nivelul anului 2013.

Agerpres