„Dacă în urmă cu 5-7 ani femeile preferau să-și cumpere cât mai multe produse de înfrumusețare, în ultima perioadă, datorită varietății foarte mare de branduri și cosmetice disponibile pe piață, clientele au început să-și selecteze mai atent produsele necesare și să reducă numărul acestora, în favoarea calității”, spune Angela Țiboc, director al Diviziei de Fashion&Lifestyle a SOLE. 

Conform unei analize realizate de companie, cele mai frecvente trei produse ce se găsesc în coșul de cumpărături de cosmetice sunt fondul de ten, un ruj și un produs pentru ochi, cel mai adesea fiind vorba de un rimel.

În ceea ce privește împărțirea bugetului, fondurile de ten ocupă cea mai mare pondere, reprezentând circa 25% din totalul sumei alocate. Următoarele produse pentru care româncele alocă sume mai mari de bani sunt rujurile și produsele pentru înfrumusețarea ochilor.

„Explicația este destul de simplă. Tendințele din ultimii ani au promovat un look natural, în care accentul se pune pe un ten curat și sănătos, atent accentuat de o pată de culoare pe buze sau în zona ochilor”, a completat reprezentanta companiei.

De asemenea, potrivit Angelei Țiboc, acestea sunt și cel mai frecvent înlocuite produse, durata lor de viață fiind de maximum 3 luni, perioadă în care fie sunt epuizate, fie sunt înlocuite din dorința de a încerca ceva nou.

În plus, în funcție de stilul de înfrumusețare preferat de fiecare femeie în parte, aceste trei produse de bază sunt adesea completate de farduri, pudre și creme de ten hidratante sau antiaging. Mai mult, unul dintre produsele care a câștigat o popularitate aparte în ultima perioadă  și care se află, de asemenea, pe lista celor mai cumpărate produse, este tușul negru, un înlocuitor excelent al creionului dermatograf.

„Analizând tendințele prezentate la începutul anului în cadrul Săptămânilor de Modă, se poate observa că look-ul clasic, natural, va domina și anul acesta, punându-se un accent sporit pe nuanțe deschise în alegerea rujurilor, dar pe culori mai vii în ceea ce privește fardul de pleoape”, a menționat Angela Țiboc.

În ceea ce privește modalitatea de achiziție, Angela Țiboc afirmă faptul că vânzările din magazinele fizice sunt mai mari decât cele realizate în shop-ul online, în cea de-a doua ipostază femeile apelând doar în cazul în care au testat deja produsul în magazin sau l-au mai folosit anterior.