Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Calea ferată prinde trenul investiţiilor cu bani europeni

Autor: | | 0 Comentarii

Oficialii Ministerului Transporturilor au deblocat proiectele de modernizare a căii ferate care leagă Capitala de Occident. Odată cu semnarea a patru contracte de modernizare a căii ferate, în valoare de circa 1,7 miliarde euro, anul viitor vor începe lucrările la circa 170 km de cale ferată.

Chiar dacă Guvernul a pregătit pentru anul viitor un buget de aproximativ 500 de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare, cu circa 150 de milioane de euro mai puţin decât în 2017, compania CFR SA urmează să anunţe finalizarea lucrărilor de reabilitare a căii ferate Sighişoara-Simeria. Mai exact, după jumătatea anului, pe circa 190 km de cale ferată, trenurile vor putea circula cu o viteză comercială de 160 km/h, între Sighişoara şi Simeria.

Întrebaţi care este stadiul lucrărilor de investiţii pe coridorul Rin-Dunăre, respectiv proiectele aflate pe calea ferată între Sighişoara şi Simeria şi demarate din anul 2012, oficialii CFR SA susţin că stadiul fizic al lucrărilor variază între 83 şi 98%. Pentru secţiunea de cale ferată Sighişoara - Simeria, contractele de lucrări au fost împărţite geografic, pe loturi. Astfel, conform CFR SA, lucrările pentru tronsonul de cale ferată Sighişoara-Aţel sunt finalizate în proporţie de 85,5%, pe secţiunea Aţel-Micăsasa stadiul este de 83,5%, între Micăsasa şi Coşlariu proiectul a ajuns într-un stadiu fizic de execuţie de 98%, pe tronsonul Coşlariu-Vinţu de Jos stadiul fizic este de 83,26 %, iar modernizarea liniei Vinţu de Jos-Simeria este finalizată în proporţie de 87,53%.

CFR SA gestionează alte două proiecte (Sighişoara-Coşlariu şi Coşlariu-Simeria) pentru lucrări de semnalizare şi de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ETCS/ERTMS nivel 2, cu un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 65%. „Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria - Coşlariu - Sighişoara cuprinde toate specialităţile de lucrări feroviare - linii, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune - şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2“, susţine CFR SA.

Trei contracte de peste 1,7 miliarde euro

În acelaşi timp cu finalizarea celor cinci contracte, oficialii CFR SA gestionează alte patru proiecte pentru modernizarea căii ferate între Simeria şi Arad, valoare de circa 7,5 miliarde lei. Oficialii CFR SA ne-au explicat că pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria s-au semnat contractele de lucrări pe toate cele patru loturi în a doua jumătate a acestui an şi au fost emise ordinele de începere a lucrărilor.

 

În prezent, CFR SA a predat amplasamente pentru lucrările de modernizare a circa 78 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Finanţarea lucrărilor este asigurată din bani europeni, exerciţiul financiar european 2014-2020. Reprezentanţii antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA-FCC Construccion SA-Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA-SC Thales Systems România SRL, ne-au explicat că muncitorii au început lucrările de modernizare pe aproximativ 10 km de cale ferată între Simeria şi Arad. “Cei 10 km de cale ferată sunt parte din cele două contracte de modernizare a căii ferate, secţiunile Km 614-Bârzava şi Bârzava-Ilteu, în lungime totală de aproximativ 78 km“, au detaliat reprezentanţii liderului asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA-Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA- SC Thales Systems România SRL.

Modernizarea căii ferate între Simeria şi Arad înseamnă şi construcţia unor kilometri de cale ferată pe un traseu nou. Oficialii CFR SA au mai explicat că lungimea traseului existent pe Frontiera-Curtici-Arad-Simeria este de aproximativ 185 km. “După finalizarea lucrărilor de modernizare, lungimea traseului va fi 182,363 km, 63,352 km pe traseu nou şi 119 km pe traseu existent“, a precizat conducerea CFR SA.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2018

S-au validat dosarele pentru programul Rabla 2018

Transporturi si Infrastructura

17 iunie 2018

Genialitatea hărții metroului din Londra

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.