Secretul acestei creșteri impresionante a autonomiei mașinilor electrice stă în compoziția bateriilor. Conform Clarei Grey, profesor de chimie la Universitatea din Cambridge care a condus cercetarea, bateriile cu o densitate de energie de zece ori mai mare decât cea a actualelor litiu-ion au în componență litiu-oxigen și permit parcurgerea unor distanțe asemănătoare vehiculelor alimentate cu benzină. În plus, costul noilor baterii litiu-oxigen este de circa o cincime din cel al acumulatorilor litiu-ion.

Aceste detalii – considerate de mulți prea frumoase pentru a fi adevărate – fac parte dintr-un studiu al Universității din Cambridge care este încă departe de a fi finalizat. „Acesta este un pas către un tip de baterie practică, dar mai sunt multe obstacole de trecut”, a completat Clara Grey. Colegii acesteia susțin că ar putea trece un deceniu până la utilizarea extinsă a acestui nou tip de baterie, principala problemă fiind timpul mare de încărcare. Cert este însă că noua baterie este mult mai stabilă și poate fi reîncărcată de mai mult de 2.000 de ori.

În prezent, majoritatea mașinilor electrice pot funcționa cu o singură încărcare maximum 250 km, iar timpul de încărcare este cuprins între trei și opt ore.