SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

Aeroportul Internaţional Timişoara: Numărului de pasageri a crescut cu 26% în 2015

Autor: capital.ro | marţi, 19 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Aeroportul Internaţional Timişoara (AIT) a înregistrat pe parcursul anului trecut 924.459 de pasageri îmbarcaţi, respectiv debarcaţi, cu 26% mai mult faţă de 2014, depăşind numărul maxim înregistrat în 2011, de 853.347 de pasageri.

Potrivit unui comunicat al Aeroportului Internaţional Traian Vuia Timişoara, în 2015, numărul de zboruri a crescut faţă de anul precedent cu 13%, de la 10.293, la 11.661 zboruri. 

"Dacă în perioada anterioară, o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% în 2008, scăzând apoi până la 7% în 2013), în 2015, pasagerii locali, îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, regiunile adiacente, reprezintă o majoritate covârşitoare (99,93% pasageri locali şi doar 0,07% pasageri aflaţi în tranzit)", se menţionează în comunicat. 

Ca pondere pe companii aeriene, la numărul de pasageri, Wizz Air deţine o cotă de 60%, în creştere faţă de 2014, urmată de companiile Lufthansa şi TAROM. 

Cursele charter au înregistrat o creştere semnificativă în 2015, numărul de pasageri înregistraţi în perioada mai-septembrie fiind cu 54% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. 
"Antalya a rămas destinaţia favorită, însă turiştii s-au îndreptat şi spre patru insule greceşti Creta, Rhodos, Zakynthos şi Skiathos", se menţionează în comunicat. 

În 2015, destinaţiile preferate ale pasagerilor au fost Munchen, Bucureşti şi Bergamo, reprezentând din totalul numărului de pasageri ai AIT 19%, 17%, şi, respectiv, 9%. Tot în cursul anului trecut a fost deschisă o nouă rută spre Torino, cu două curse pe săptămână, însă pe o perioadă scurtă de timp (lunile martie - mai), precum şi o nouă destinaţie de vacanţă din Grecia - insula Rhodos - care s-a clasat ca fiind a treia destinaţie favorită a turiştilor, din cele cinci existente. 

În prezent, Timişoara are legături aeriene cu 16 destinaţii importante din şase ţări europene, dintre care două aeroporturi (Bucureşti şi Munchen) oferă şi zboruri de conexiune, practic, spre întreaga lume. 

În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2015 s-a înregistrat o creştere de 35% faţă de anul precedent, fiind procesate un număr de 2.606 tone. Un eveniment extrem de important petrecut în 2015, atât pentru Aeroportul Internaţional Timişoara cât şi pentru zona de vest a ţării, îl reprezintă lansarea terminalului DHL la aeroport. 

'Existenţa unui centru logistic pe Aeroportul Internaţional Timişoara al unei companii precum DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, este extrem de importantă pentru aeroport şi nu numai. Acest fapt va conduce la o creştere semnificativă a atractivităţii economice a zonei de afaceri din jurul Timişoarei şi implicit potenţează creşterea traficului de pasageri. Estimăm pentru anul 2016 că traficul de mărfuri va înregistra o creştere de aproximativ 40%, suplimentar faţă de creşterea de 35% înregistrată în 2015 faţă de 2014', a declarat directorul Aeroportului Timişoara, Daniel Idolu. 

Anul 2015 a fost un an cu rezultate în creştere şi din punct de vedere economic pentru Aeroportul Internaţional Timişoara. Cifra de afaceri a crescut în 2015 cu 20%, la 30.756.000 lei faţă de 25.686.071 lei în 2014, iar marja profitului societăţii pe 2015 a fost de 4,5%, faţă de 2,2% înregistrat în 2014. 

'Ne propunem ca anul 2016 să aducă pentru Aeroportul Internaţional Timişoara, pe lângă o creştere a traficului de pasageri (peste 1 milion de pasageri) şi a traficului de marfă, introducerea unor destinaţii noi care vor fi anunţate în timp util şi care vor veni în sprijinul pasagerilor, oferindu-le posibilităţi de călătorie variate. De altfel, aşa cum ne-am propus, începutul anului 2016 a dat startul deschiderii de noi destinaţii şi noi parteneriate cu companii aeriene, respectiv destinaţia Eindhoven - Olanda, spre care se vor opera zboruri începând cu 29 martie 2016, şi noua bază aeriană a companiei Ryanair, în premieră pentru România, care va opera zboruri începând cel mai târziu de la data de 1 noiembrie 2016, spre destinaţiile: Bucureşti, Londra-Stansted, Milano-Bergamo, Bruxelles Charleroi, Berlin, Dusseldorf-Weeze, Frankfurt-Hahn', a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu. 

 AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2016

Lucrări pe timp de noapte la Aeroportul Henri Coandă

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2016

Fosta conducere a Romavia a lansat o nouă companie aeriană

Transporturi si Infrastructura

14 iulie 2016

Airbus a devansat Boeing

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.