In cursul lunii octombrie, MEMRB Custom Research Worldwide, acum parte a
lantului de companii Synovate, a derulat o cercetare tip Omnibus cu privire la lucrarile de imbunatatire/intretinere a casei realizate de populatie in ultimele 12 luni. Studiul a fost efectuat pe un esantion reprezentativ la nivel national, constituit din 1.500 de persoane.

Rezultatele arata ca patru din cinci romani, majoritatea din mediul rural, s-au axat in principal pe vopsitul/zugravitul interiorului. La distanta destul de mare de aceasta indeletnicire se situeaza montarea gresiei (20%) si faiantarea (18%). Aceste tipuri de activitati s-au efectuat intr-un numar semnificativ mai mare in locuintele urbane si sunt caracteristice persoanelor cu educatie medie si superioara, apartinand grupelor de venit mai ridicat (peste cinci milioane lei pe gospodarie). Lucrari cum ar fi parchetarea, repararea/schimbarea instalatiilor si a conductelor de gaz sau de incalzire au fost executate de un numar extrem de restrans de participanti la cercetare. Vara a fost perioada ideala pentru majoritatea celor care, in ultimul an, au avut preocupari in ceea ce priveste activitatile de intretinere si reparatii care se impuneau in gospodarie (57% din respondenti), in timp ce primavara si toamna au fost anotimpurile preferate de 23%, respectiv 22% din acestia. Cei mai multi dintre intervievati (63%) au declarat fie ca au prestat ei insisi astfel de munci, fie ca au apelat la membrii familiei. Persoanele care au ales aceasta varianta provin, in principal, din zonele rurale (74%). In schimb, orasenii si cei cu educatie superioara au apelat intr-o proportie semnificativ mai mare la serviciile specialistilor.

Conform studiului, 45% din romanii care si-au renovat casa ori au efectuat diverse reparatii in gospodarie au platit pentru materiale intre 500.000 de lei si 6. 000.000 lei.
De asemenea, sumele platite specialistilor s-au situat cel mai frecvent in intervalele de pret cuprinse intre un milion si trei milioane de lei (27%), respectiv intre trei milioane si zece milioane de lei (tot 27%). In mod firesc, sumele cheltuite pe materiale si pentru onorariile specialistilor cresc proportional cu nivelul venitului pe gospodarie.

Cum se vad lucrurile de partea cealalta a baricadei?

Bricostore, primul magazin de bricolaj din Romania, reuneste pe o suprafata de 10.000 de metri patrati peste 40.000 de tipuri de articole necesare imbunatatirii conditiilor de locuit. Astfel, clientii pot gasi in acelasi loc tot ceea ce au nevoie pentru realizarea proiectelor personale de decorare si amenajare, dar si pentru efectuarea unor lucrari de anvergura. „Bricostore considera Romania o tara cu un mare potential de dezvoltare: avand in vedere noile conditii interne si internationale create, constructiile, amenajarile si renovarile de cladiri vor lua din ce in ce mai mare amploare”, este de parere Isabelle Pleska, director de tara, Bricostore Romania.
Clientii magazinului sunt, in special, persoane fizice, dar este solicitat intr-o masura destul de mare si de firme. Este usor de remarcat faptul ca, in comparatie cu alte capitale ale Europei, in Bucuresti este imperioasa executarea de lucrari de reconstructie, intretinere si amenajare de cladiri si alte spatii: depozite, birouri, centre comerciale. Tocmai de aceea, cele mai solicitate raioane s-au dovedit a fi cele care comercializeaza materiale de constructii, obiecte sanitare si articole/materiale din lemn. Pe de alta parte, conditiile actuale de creditare a persoanelor fizice pentru diverse nevoi care tin exclusiv de intretinerea locuintei, fiind mai accesibile, au avut ca rezultat imediat cresterea cererii de materiale de constructii din partea unui anumit segment al populatiei, aflam de la conducerea Bricostore Romania.