În primele trei luni ale acestui an, cel mai mare producător auto european a livrat 2,04 milioane de vehicule clienţilor din întreaga lume, cu 7,5% mai mult față de aceeași perioadă din 2022, cu toate că livrările din China, cea mai mare piaţă a sa, au scăzut cu 14,5%, la 644.500 unităţi.

Vânzările Volkswagen au scăzut în China

Aceste rezultate s-au datorat creșterii vânzărilor cu Europa Occidentală şi America de Nord cu 26,9% şi, respectiv, cu 22,1%, în urma atenuării deficitului de semiconductori. Livrările în Europa Centrală şi de Est au scăzut cu 5,8%.

În China, vânzările de vehicule pe bază de baterii au scăzut cu 25,4% în primul trimestru din 2023, la 21.500 unităţi, în timp ce pe plan global livrările pe acest segment au crescut cu 42,1%.

Volkswagen și alți producători auto străini se confruntă cu o concurență sporită din partea companiilor auto chineze, care accelerează ritmul și presiunile de reducere a costurilor pe o piaţă unde vehiculele pe bază de baterii reprezintă acum aproape o treime din noile vânzări.

Grupul auto german cere amânarea aplicarea noilor standarde se emisii Euro 7 pentru toamna lui 2026

Implementarea noilor standarde  UE de emisii ar putea fi amânate după ce cel mai mare producător auto de pe mapamond, Volkswagen, a cerut, joi (13 aprilie) ca planul să fie întârziat cel puțin până în toamna lui 2026, cu puțin peste un an mai târziu decât era planificat, cu scopul ca toate mașinile noi să îndeplinească standardele până în toamna anului 2027.

Constructorul german ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordându-le producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreg noua flotă, a spus Volkswagen într-un document de poziție, scrie Euractiv.

Țările și parlamentarii Uniunii Europene vor negocia în acest an propunerile ”Euro 7” privind limitele mai stricte pentru emisiile auto și pentru camioanele și autobuzele grele, inclusiv oxidul de azot și monoxidul de carbon.

Producătorii de mașini europeni luptă împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare și imposibil de implementat cu viteza la care se așteaptă Comisia Europeană.

Cu toate acestea, Comisia susține că măsurile sunt necesare cât mai curând posibil pentru a reduce emisiile nocive în timp ce mașinile cu motor cu combustie rămân pe drum.