Capital: Domnule Wilms, care este bilantul celor cinci ani de activitate a firmei MetroCash&Carry Romania, sarbatoriti la inceputul lunii septembrie?
MetroCash&Carry este prima forma de comert modern introdusa in Romania si, datorita sistemului implementat si prin grija noastra pentru clienti, ne-am castigat parteneri fideli si un renume. La ora actuala avem 10 magazine, in cele mai mari orase ale tarii si toate se incadreaza in buget si fiecare aduce profit din primul an de functionare. Al unsprezecelea magazin este in constructie la Baia Mare si pot sa spun ca el reprezinta un proiect specific, pentru ca incepe ofensiva in orasele mai mici, de 150.000-200.000 locuitori. In anul acesta vom realiza o cifra de afaceri de un miliard de marci germane, fiind, fata de anul trecut, cea mai dinamica si cea si una din cele mai profitabile organizatii din acest sistem. Si in anii urmatori intentionam sa ne extindem, astfel incat sa ajungem la o retea de 20 de magazine, cu un total de aproape 7.000 de angajati.

Capital: Cat a investit Metro Cash&Carry in reteaua romaneasca?
Fiecare magazin inseamna o investitie de 30 milioane de marci germane, ceea ce insumeaza pana acum 300 milioane de marci germane si 330 milioane la sfarsitul acestui an.

Capital: Cum reusiti sa mentineti preturile scazute?
MetroCash&Carry ofera produse de calitate la cele mai reduse preturi posibile si solutii de afaceri avantajoase. Avem o mare putere de cumparare -una este sa cumperi pentru un magazin, alta este sa cumperi pentru zece. Noi am deschis o platforma unica de achizitie pentru produse uscate si nealimentare, unde un furnizor livreaza toata cantitatea intr-un singur loc si in acel moment camioanele noastre distribuie marfa catre toate cele zece magazine. Pe viitor, dorim sa extindem modelul de logistica si catre produsele proaspete, pentru a putea asigura o si mai mare garantie a calitatii lor.

Capital: In 1996 MetroCash&Carry a intrat primul pe piata, dar de putin timp a aparut concurenta. A schimbat sau nu reactia publicului romanesc?
Eu cred ca a adus avantaje, deoarece clientii nostri pot sa faca o diferentiere foarte clara intre noi si competitie. Clientul nostru nu este un anonim, aceasta este diferenta intre noi si concurenta. Clientul nostru are o activitate, este o firma, o institutie sau un profesionist, (medic, avocat etc), care vine sa cumpere produse care sa-l ajute sa-si desfasoare activitatea si, pe langa acestea, produse pentru uz personal (alimente, papetarie etc). Fiecare client are o legitimatie si in functie de specificul incasarilor primeste posta Metro, cu promotiile pe urmatoarele doua saptamani, precum si cataloage speciale.

Capital: Se arata astfel o mare grija fata de client. Mai exista si alti asi in maneca?
Personalul. Noi recrutam prin fortele noastre proprii angajatii, pe care-i selectam, instruim si promovam in functii. Bordul nostru din Romania este cel mai multinational din sistem – eu sunt roman, domnul Gerardo Monzillo, director Departamentul vanzari este italian, domnul Kubilay Ozerkan, director Departamentul de cumparari food este turc, domnul Jochen Scaefer, director Departamentul Comparari Non Food este neamt, iar domnul Bert van der Velde, director administrativ este olandez. Aducem in firma toate experientele si culturile tarilor noastre si le punem in slujba clientilor nostri, carora le multumim pe aceasta cale pentru fidelitate.