‘La City Mall avem o procedură deja aprobată şi următoarea licitaţie va avea loc pe 10 iunie, la 23,5 milioane de euro. Ne apropiem de valorificare acolo. Dacă nu luna aceasta, într-un termen foarte scurt, probabil luna viitoare, îl vom vinde’, a spus Lotrean, în opinia căruia nicio valorificare nu ar trebui să fie mai lungă de 4-5 luni.

Întrebat pe ce se bazează în estimările sale, Radu Lotrean a răspuns: ‘Ne bazăm pe numărul de contacte’.

‘Oamenii sunt tot mai interesaţi. Nu pot să vă spun că îl vindem la un milion de euro, că nici nu vor veni la următoarele 20 de licitaţii, dar pot să vă spun că se apropie de preţul la care noi am sperat să vindem şi am ştiut, pentru că şi când ai un activ nu te apuci să vinzi de la preţul la care crezi că-l vinzi, ci dai un pic, când faci o publicitate şi ai o perioadă de timp să atragi interese cât mai multe. Aici a durat trei luni şi nu suntem foarte avansaţi cu procedura de valorificare şi sperăm ca, într-o lună, maximum două, să închidem această valorificare’, a explicat reprezentantul CITR.

Acesta a adăugat că, faţă de preţul de evaluare, ‘le scoatem puţin peste 10-20%’.

La rândul său, Andrei Cionca, manager partner la CITR, a explicat că targetul este format din investitorii strategici.

‘Ne adresăm în general investitorilor strategici, care au o cotă de piaţă şi care, prin preluarea acestor distressed-assets, vor, practic, să-şi majoreze cota de piaţă. Pentru un investitor de genul acesta, valoarea este mai mare decât cea pentru un investitor financiar, care se uită strict la cifre: iau mall-ul la 100 de lei pentru că îmi fac eu calculele că în cinci ani, dacă îl operez corect, voi face 200 de lei. Am costuri 80% şi 20% le dau investitorilor. Un investitor strategic nu-şi face aşa calculul. El spune: astăzi am o cotă de piaţă de atât în România, cu cele 4-5-7-10 unităţi pe care eu le am. Preluăm şi acesta, îmi ridic cota de piaţă de la 7% la 7,5%, ceea ce, din învăţămintele lui Flanco, cota de piaţă în România va ajunge să aibă o valoare foarte mare. O să ajungem şi o să vedeţi: în preluările de către lanţurile internaţionale care urmează să fie făcute în următorii doi ani, spunem noi, cei de acolo vor căuta în primul rând cotă de piaţă şi în al doilea rând stabilitate şi continuitatea business-ului pe care vor să-l preia. Nimeni nu va avea timp în România, când vom intra din nou în vârtejul creşterilor, să vină şi să înceapă o investiţie de la zero, să caute teren bine poziţionat, să înceapă să construiască etc.’, a spus Cionca.

El a subliniat că există o diferenţă între investitori din punct de vedere al preţului la care se vinde mall-ul: pentru cei strategici valoarea este un pic mai mare, pentru cei instituţionali este mai mică.

‘Noi am încercat să-l scoatem la un preţ mai mare, adresându-ne în primul rând investitorilor strategici. Dacă aceştia vor intra în competiţie cu cei instituţionali, vom vedea. Dar eu cred că în maximum două luni această valorificare va fi făcută’, a adăugat Cionca.

Centrul comercial City Mall a intrat în faliment în luna noiembrie a anului trecut, din cauză că firmei care îl deţine, Victoria Holding (parte a fondului australian de investiţii APN European Retail Trust), i-a fost imposibil să achite costurile financiare pe care le-a presupus achiziţionarea City Mall, în 2006. Atunci, Fondul a plătit pentru mall-ul peste 100 milioane de euro.

Fondul australian este al treilea proprietar al City Mall.

Potrivit tabelului preliminar de creanţe prezentat de administratorul judiciar, cele trei bănci finanţatoare ale proiectului au de recuperat 176 milioane de lei (peste 41 milioane de euro), din care Bancpost 21,6 milioane lei (circa cinci milioane de euro), UniCredit Bank Austria – 153 milioane de lei (35,7 milioane de euro), iar UniCredit Ţiriac Bank – 1,28 milioane de lei (circa 300.000 euro).

În total, cele trei bănci au împrumutat Victoria Holding cu 67,3 milioane de euro, pentru achiziţionarea centrului comercial şi pentru construcţia unei parcări.

Furnizorii de servicii şi alţi parteneri de afaceri ai firmei, încadraţi în categoria creditorilor chirografari (creditori pe baza unui act sub semnătură privată – n.r.), care nu au garanţii, au de recuperat 141,3 milioane de lei (33 milioane de euro). Printre aceşti creditori înregistraţi în tabelul preliminar al creanţelor se află APN European Retail Trust, proprietarul mall-ului, care are de recuperat 65 milioane de lei (15 milioane de euro), precum şi firma Porolis Expert, parte a fondului, cu 67 milioane de lei (16 milioane de euro).

City Mall se întinde pe o suprafaţă totală de 38.000 metri pătraţi, structurată pe trei subsoluri, parter şi patru etaje. Suprafaţa de închiriat este de 19.000 de metri pătraţi. Centrul comercial cuprinde 80 de magazine, o zonă de cafenele şi restaurante şi un cinematograf operat de compania City Cinema.