Consilierul premierului pe probleme economice, Darius Vâlcov, a anunţat că Guvernul şi-a propus ca până la sfârşitul anului 2020 să cumpere 29 de avioane pentru Tarom.

„Anul trecut s-au luat două avioane, acum doi ani s-au luat două, în programul de guvernare şi ne-am propus până la sfârşitul anului 2020 să luăm 29 de avioane pentru Tarom. S-au contractat deja nouă, s-au luat patru, mai sunt cinci care urmează să vină”, a spus Vâlcov, la România TV.

Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, Blue Air şi Ryanair.

Potrivit rezultatelor preliminate transmise revistei Capital, Tarom a avut în 2018 un EBITDA pozitiv, după patru ani de scăderi abrupte. Compania naţională raportează un plus de circa 10.900.000 lei la indicatorul EBITDA. În 2017 compania a înregistat un minus de aproximativ 33.000.000 lei analizând acelaşi indicator.

Vânzările totale au urcat cu 21%, la 237,1 milioane dolari.

Vânzările online au crescut în 2018 cu 34%, vânzările externe cu 22%, în timp ce vânzările în România cu 18%.

Total venituri realizate: 1,413 miliarde lei (+21%).

Cheltuielile totale ale companiei au urcat anul trecut cu 16%, la 1,523 miliarde lei.

Tarom rămâne însă pe pierdere, mai ales din cauza cheltuielilor cu kerosenul.

„Pierderea companiei Tarom este alimentată de creșterea prețului la combustibilul de aviație. Tarom a plătit mai mult pe combustibil în 2018, față de anul anterior cu nu mai puțin de 89.036.029 lei (+37%). Raportul se face la același consum, raportând numai diferența de preț, nu și consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investițiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei”, spun reprezentanţii Tarom.

Pierderea Tarom, în 2017, a fost de 172.355.730 lei.