UNTRR acuză scumpirea în șase rânduri a combustibililor și „prelungirea coșmarului” menționând că tensiunea crește în rândul membrilor săi, și este posibil ca, în lipsa unei reglementări a situației, să asistăm „la falimentarea unui număr mare de firme de transport rutier, cu consecinţe sociale şi economice greu de evaluat”.
Conform transportatorilor, aceștia au constatat cu uimire că, deşi premierul s-a „plâns” pe multe posturi de radio şi televiziune că nu este corect informat şi producătorii de carburanţi se fac vinovaţi de creşterea nejustificată a preţurilor de distribuţie, a fost aprobată o hotărâre de guvern care le permite petroliștilor să crească preţurile ca urmare a eliminării unor prevederi clare din normele de aplicare ale Codului Fiscal şi a lăsării la latitudinea ANAF şi a distribuitorilor modul de calcul al preţului final al carburanţilor.
Astfel, deşi legislaţia europeană nu conţine prevederi care să determine un stat membru să crească acciza la biocombustibili şi, implicit, la carburanţi, „guvernul României s-a gândit că economia românească a intrat pe creştere, aşa încât este momentul să se modifice, din nou, în sus, preţul carburanţilor.
În acest context, UNTRR acuză Guvernul de lipsă de transparenţă şi nerespectarea Constituţiei României cu privire la procedurile legislative. Prin modul în care a fost redactată şi datorită lipsei de transparenţă şi profesionalitate Hotărârea Guvernului nr.150/2011 care modifică normele de aplicare ale Codului Fiscal aplică o nouă lovitură sub centură transportatorilor rutieri.
Problemele ridicate de această hotărâre sunt cel puţin două: contravine dispoziţiilor articolul 206 alineatul (3) din Codul Fiscal şi nu detaliază modul de aplicare al accizelor pentru carburanţii care conţin biocombustibil, eliminând totodată și detalierile prevăzute în normele precedente și modifică dispoziţiile Codului Fiscal lăsând să se înţeleagă faptul că acciza pentru biocombustibilii folosiţi, în mod obligatoriu, în carburanţi, are acelaşi nivel cu cea a carburanţilor de bază”.