Carlos Ghosn s-a adresat jurnaliştilor, după celebrarea prezentării noului model de lux al Nissan, Infiniti Q50, care este exportat în Statele Unite, Europa, Asia şi alte regiuni.

Producătorii auto din Japonia încearcă să mute producţia în ţările unde se vând vehiculele lor pentru a reduce riscurile provocate de un yen puternic, care reduce valoarea profiturilor lor din străinătate.

Carlos Ghosn a explicat că atunci când dolarul s-a tranzacţionat la 75-80 yeni, Nissan a pierdut bani la fiecare maşină Infiniti produsă la fabrica Tochigi din Japonia.

Vineri, yenul japonez s-a depreciat, ajungând la cel mai scăzut nivel faţă de dolar din ultimii patru ani, moneda americană tranzacţionându-se la 101,30 yeni, pentru prima dată din aprilie 2009. Deprecierea yenului a făcut exporturile nipone mai competitive, majorând profiturile companiilor din Japonia. Din noiembrie, yenul s-a depreciat cu peste 20% faţă de dolar, în urma măsurilor de politică monetară adoptate în Japonia, menite să stimuleze creşterea economiei.

În exerciţiul fiscal 2012, care s-a încheiat în data de 31 martie 2013, Nissan a înregistrat un profit net de 342,4 miliarde de yeni (3,21 miliarde de euro) în creştere cu doar 0,3% comparativ cu exerciţiul precedent, chiar dacă a vândut un număr record de 4,914 milioane vehicule (în creştere cu 1,4%).

Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.