Drumul expres este o autostradă mai scurtă cu două benzi pe sens, construit ca să lege două orașe relativ apropiate. De exemplu, Craiova-Pitești are 121 de km, dar sunt drumuri expres care pot avea o lungime de doar 20 de km sau chiar 12 km.  

Guvernul se pregătește așadar să construiască o serie de drumuri expres, ale căror vi le prezentăm mai jos, așa cum sunt ele publicate pe site-ul Companiei de Drumuri și Autostrăzi:

Legătură rapidă cu Drumul Nordului: 10,6 milioane de euro pe km

Lungime  – 19,12 km

Valoarea estimată a proiectului –  203 milioane de euro

Craiova – Piteşti: 8,3 milioane de euro pe km

Lungime – 121,18 km

Valoarea estimată a proiectului – 1.006 milioane de euro

Sebeş – Turda: 12,4 milioane de euro pe km

Lungime – 74,1 km

Valoarea estimată a proiectului – 920 milioane de euro

Sibiu – Făgăraş: 8,4 milioane de euro pe km

Lungime – 72,57 km

Valoarea estimată a proiectului – 614 milioane de euro

Petea – Satu Mare – Baia Mare: 9,9 milioane de euro pe km

Lungime – 82.34 km

Valoarea estimată a proiectului – 819 milioane de euro

Brăila – Galaţi: 14,25 milioane de euro pe km

Lungime – 12.28 km

Valoarea estimată a proiectului – 175 milioane de euro

Așa cum se observă, autostrada Brăila – Galaţi ajunge la un cost care ar putea concura cu cea mai scumpă autostradă construită vreodată în România: autostrada Transilvania. Aceasta a avut, în timpul Bechtel, un cost mediu de 16 milioane de euro pe km.

STANDARDE DE COST: Cât costă un kilometru de autostradă

În 2010, România a introdus, pentru prima dată, o serie de standarde de cost pentru proiectele de infrastructură.

Standardele de cost introduse în 2010 de către cei de la Transporturi vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului – 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte – 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional – 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III – 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene – 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată – 1.190.000 euro/kilometru.

Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro.

Din punct de vedere al costului pe km, drumul expres Brăila – Galați va costa de 4 ori mai mult decât autostrada Arad-Timișoara.