În minivacanța de Crăciun, operatorii STS au asigurat, 24 de ore din 24, funcționalitatea operativă a Sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Cele mai multe apeluri de urgență au vizat solicitări pentru echipaje medicale ale Serviciului de Ambulanță.

Potrivit statisticilor existente la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale, în perioada 24 – 29 decembrie a.c., s-au înregistrat 170.715 apeluri la numărul 112. Raportat la aceeași perioadă a anului trecut, numărul acestora a scăzut cu 14,83%.

În perioada de referință, toate apelurile de urgență au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează:

  • Ambulanță – 58.865 (52,62%)
  • Poliție – 27.355 (24,45%)
  • ISU-SMURD – 19.933 (17,82%)
  • Jandarmerie – 5.120 (4,58%)
  • Alte agenții – 591 (0,53%)

Totodată, din statistica apelurilor înregistrate la 112 în perioada minivacanței de Crăciun, reiese faptul că numărul apelurilor transferate la Ambulanță a scăzut cu 13,85% față de anul 2018. La Poliție au fost transferate cu 4,36 % mai multe cazuri, la pompieri mai multe cu 3,17 %, iar la Jandarmerie mai multe cu 28,68%.

Timpul mediul de preluare a apelurilor de la cetățeni a fost de 4,27 secunde, iar timpul mediu de transfer al unui apel de la operatorii STS la dispecerii agențiilor de intervenție a fost de 55,62 secunde.

Un aspect important în această perioadă l-a constituit apelarea numărului 112 prin aplicația mobilă APEL 112. Un număr de 115 persoane au solicitat sprijin și au fost localizate prin intermediul aplicației dezvoltate de STS.

„Reiterăm importanța apelării numărului unic 112 doar pentru urgențe! Reamintim cetățenilor că apelarea 112 în situații care nu reprezintă un pericol pentru viață, proprietate sau mediu provoacă întârzieri în acordarea ajutorului necesar persoanelor care sună pentru a anunța urgențe reale, iar acest lucru poate avea uneori consecințe fatale”, transmite STS în comunicat.