Vrei să îţi exprimi votul la alegerile pentru Președintele României? Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate

Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliezi!

Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 și asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral, venind în sprijinul cetățenilor municipiului București de a-și exercita dreptul la vot, prin eliberarea unor acte de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deținute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, conform următorului program de lucru cu publicul:

SECTORUL 1

Direcția Publică de Evidența Persoanelor și Stare Civilă prin Serviciul I de evidență a persoanelor – Piața Amzei nr. 13 și Serviciul II de evidență a persoanelor – B-dul Bucureștii Noi nr. 54, vor desfășura activități de lucru cu publicul, după cum urmează:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025.

SECTORUL 2

Direcția Publică de Evidența Persoanelor și Stare Civilă prin Serviciul Evidență Persoane – str. Ziduri Moși nr. 23 (incinta Mall Veranda) va desfășura activități de lucru cu publicul, după cum urmează:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025.

SECTORUL 3

Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3, va desfășura activități de lucru cu publicul la sediile din mun. București, Str. Nerva Traian nr. 1, tronson II, bl.K6 și str. Matei Basarab nr. 32, după următorul program:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025.

SECTORUL 4

Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 4 prin Serviciul nr. 1- sediul din B-dul Metalurgiei nr. 12-18, etaj 1- Centrul Comercial Grand Arena și Serviciul nr. 2- sediul din str. Străduinței nr. 1, după următorul program:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025.

SECTORUL 5

Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 5, va desfășura activități de lucru cu publicul la sediul din mun. București, str. George Coșbuc nr. 36-38, sector 5, după următorul program:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025.

SECTORUL 6

Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6, prin Serviciul Evidența Persoanelor nr. 1 (Compartiment nr. 1) – cu sediul în Drumul Taberei nr.18 și Serviciul Evidența Persoanelor nr. 2,cu sediul în B-dul Iuliu Maniu nr. 19, după următorul program:

  • 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025;
  • 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025.

De asemenea, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor -Municipiul București, prin ghișeul de relații cu publicul din str. Bibescu Vodă, nr.1, sector 4, va desfășura activitățile specifice de lucru cu publicul, conform următorului program :

  • 08.00 – 16.00 – în datele de 03.05.2025 și 17.05.2025 (sâmbătă)
  • 07.00 – 21.00 – în datele de 04.05.2025 și 18.05.2025 (duminică)

Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui de familie și a prenumelui, datei de naștere, statutului civil, cetăţeniei române şi a adresei de domiciliu sau adresei de reședință, după caz.

Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:

Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civilă Sector 1 – on-line pe site-ul Ghișeul.ro / transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poștale în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:

Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);

– Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1;
Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ;
Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti;

-Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).

Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2 ; prin SMS, apelând numărul scurt 7530, cu textul (S2CI7 pentru CI si S2CI1 pentru CIP) urmat de CNP;

Directia Generala de Evidenta Persoanelor Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;

Directia Generala de Evidenta a Persoanelor Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4, precum și on-line, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);

Directia Evidenta Persoanelor Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5, precum și prin SMS, apelând numărul scurt 7530;

Directia Locala de Evidenta a Persoanelor Sector 6 – online (ghiseu.ro ; eSector6 ; transfer bancar), fizic (la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor; terminale SelfPey; Westaco; posta romană).

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor -Municipiul București – la ghiseul de relații cu publicul.

În situația în care solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 2 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.