In medie, pe ansamblu este vorba de o pierdere de peste 25 milioane de dolari pentru RomTelecom si de peste zece milioane de dolari pentru operatorii de telefonie mobila. In cazul acestora, pierderile s-ar datora mai degraba faptului ca pentru a compensa reducerea tarifelor pe relatia fix-mobil, RomTelecom le va majora pe celelalte, iar abonatii vor fi descurajati sa mai efectueze apeluri. Pentru prima data in istoria telecomunicatiilor din Romania cei mai importanti jucatori de pe piata se sustin unul pe celalalt. In fond, atunci cand interesele comerciale converg nu poti sa te pui impotriva curentului. Ion Smeeianu, presedintele ANRC, vorbeste despre eficienta si sugereaza ca operatorii care se simt amenintati de nivelul redus al tarifelor de interconectare sau de reducere a acestora ar face bine sa se simta stimulati „sa-si eficientizeze activitatea”. In fond, Smeeianu este interesat doar de faptul ca utilizatorul final va plati mai putin pentru o convorbire telefonica.

Panagiotis Kargados, directorul general al RomTelecom, spune ca cei cinci centi incasati de la telefonia mobila ajuta compania pe care o conduce sa-si recupereze costurile de intretinere. Tariful de cinci centi reprezinta cheltuielile companiei cu intretinerea retelei si de personal. „Orice reducere mai mare de un cent ne situeaza sub costuri”. Reprezentantii companiilor de telefonie mobila atrag atentia ca cei 12 centi incasati de la abonatii RomTelecom ii ajuta, in mare, sa-si plateasca datoriile si sa finalizeze investitiile. De partea cealalta, noii jucatori de pe piata se tem ca, dupa 1 ianuarie 2003, operatorii de telefonie mobila vor sa le impuna tarife de interconectare mult prea mari pentru a face fata competitiei. Motiv pentru care au cerut ajutorul ANRC.