“Pentru noul sistem există un termen de finalizare a proiectului, care este 30 noiembrie 2016. Săptămânal suntem în discuţii cu cei care implementează acest proiect şi le trimitem observaţii cu ce ar trebui să implementeze”, a explicat Puşcaş, citat de Agerpres. El a făcut aceste precizări în contextul în care funcţionarea vechiului sistem, SEAP, reprezintă una dintre principalele cinci probleme cu care se confruntă în prezent participanţii la sistem, în aplicarea noilor legi în domeniu.

„Acest sistem are câţiva ani buni de funcţionare şi nu mai răspunde în totalitate nevoilor anului 2016, ca să nu mai spunem că sunt foarte multe prevederi din noul pachet legislativ care nu se regăsesc în funcţionalităţi ale sistemului. Sunt foarte multe întrebări fundamentate de practică. Problema noastră este cum reuşim să aducem textul de lege în aplicaţie ca el să răspundă”, a precizat Puşcaş. Potrivit acestuia, după implementarea noilor legi în domeniul achiziţiilor publice, a reieşit că persoanele care operează în acest sistem trebuie să aibă o pregătire mai temeinică decât cea care era necesară pentru vechiul sistem.

“Este nevoie de studiu. Cu adevărat, prin implementarea acestui nou pachet se simte nevoia de a cunoaşte. Trebuie să existe o minimă capacitate administrativă a celor care aplică Legea. Ordonanţa 34, având 10 ani de aplicare, mai inducea şi comportamente de tip memorare, preluare din alte proceduri etc. Acum toate conceptele noi trebuie înţelese şi implementate ca atare. Şi aici este marea dificultate a legii, coroborată cu faptul că foarte multă lume şi-ar fi dorit o etapă tranzitorie, însă nu am putut să le-o oferim din cauza întârzierii adoptării celor patru legi”, a mai spus Puşcaş.