Potrivit datelor IDC, un număr de 48,7 milioane de tablete au fost livrate la nivel mondial în trimestrul al treilea al acestui an, cu 12,6% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. IDC estimează că la finele lui 2014 numărul tabletelor instalate la nivel mondial era de 581,9 milioane, iar pe pieţele mature din America de Nord, Europa Occidentală şi Asia Pacific există peste 100 de milioane de tablete active în fiecare regiune, oportunităţile de creştere sunt din ce în ce mai limitate.

'Credem că tableta tradiţională are un pe piaţa computerelor personale. Cu toate acestea, pe măsură ce numărul smartphone-urilor instalate continuă să crească iar dispozitivele devin mai mari şi mai performante, nevoia pentru un format de tabletă mai mic devine clară. În condiţiile în care volumul livrărilor a încetinit timp de patru trimestre consecutive, piaţa pare a fi în tranziţie', a declarat directorul de program de la IDC, Ryan Reith.

Grupul american Apple, cel care a creat practic piaţa tabletelor odată cu lansarea iPad în 2010, a rămas cel mai mare producător mondial de tablete şi în trimestrul al treilea cu o cotă de 20,3% din piaţă, însă numărul iPad-urilor livrate a scăzut cu 19,7%. Grupul sud-coreean Samsung şi-a păstrat poziţia secundă, cu o cotă de 16,5%, în timp ce numărul tabletelor livrate a scăzut cu 17% până la opt milioane. Urmează în ordine producătorul chinez Lenovo cu o cotă de piaţă de 6,3%, Asus (4%) şi Huawei (3,7%).

Producătorii de tablete sper să redreseze tendinţa de scădere a vânzărilor prin noi formate de tablete, precum cele cu tastatură detaşabilă, care potrivit IDC ar urma să înregistreze o creştere puternică în următoarele 18 luni. Însă aceasta va creşte şi mai mult presiunile asupra producătorilor tradiţionali de PC-uri, care încearcă să răspundă la criza cu care se confruntă propriul lor segment de piaţă prin oferirea de ordinatoare cu ecran şi tastatură detaşabile. AGERPRES