ultima perioada. Cu o contributie esentiala la avansul spectaculos al vanzarilor, companiile de leasing si bancile isi au si ele partea lor de castig. „Intre vanzarile de automobile si sistemele de creditare exista o relatie biunivoca: cresterea vanzarilor duce la marirea volumului de creditare, dar in acelasi timp disponibilitatea creditarii stimuleaza ascensiunea vanzarilor”, explica Marius Carp, director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Numai anul trecut, de exemplu, segmentul autovehiculelor si-a majorat la aproape 88% ponderea in totalul pietei leasingului, a carei valoare revizuita este de 850 milioane de euro. Insa Marius Carp considera ca leasingul se apropie de o „plafonare” si spune ca viitorul apartine creditului auto. Piata auto a tras dupa sine si afacerile din asigurari. Cele peste patru milioane de autovehicule inmatriculate in Romania inseamna tot atatea polite RCA, dar mai inseamna si venituri consistente din asigurarile Carte Verde. Venituri care, cu siguranta, se vor majora in acest an, cand se estimeaza ca vanzarile de autovehicule noi pe piata autohtona vor atinge un record absolut: peste 170.000 de unitati. Dealerii auto privesc cu incredere aceasta tinta, pariind pe eficacitatea strategiilor pe care le-au gandit pentru Romania. Industria autovehiculelor este una dintre cele mai dinamice in tarile din estul si centrul Europei. Competitia acerba pentru scaderea costurilor i-a determinat pe marii producatori mondiali sa-si mute o buna parte din capacitati in tarile aflate in tranzitie. Slovacia, de exemplu, a primit denumirea de Detroit-ul Europei, datorita investitiilor efectuate aici si cresterii spectaculoase de autovehicule si componente ale acestora.