O nouă taxă pentru turiștii care călătoresc în străinătate

O nouă inițiativa legislativă propusă de Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) prevede introducerea unei taxe speciale. Este vorba despre o taxă care-i vizează pe turiștii români care călătoresc în străinătate. Inițiativa reprezintă o încercare de a susține promovarea turismului românesc pe plan internațional.

Astfel, pentru a satisface nevoia urgentă de a înființa o Organizație de Management al Destinației, Consiliul de Administrație al FPTR a numit recent un grup de lucru condus de prim-vicepreședintele Nicolae Bucovală. Scopul este de a elabora o propunere legislativă pentru a completa actuala legislație în acest domeniu.

Patronatele din domeniul turismului fac astfel pregătiri pentru introducerea noii taxe speciale de promovare turistică adresată turiștilor români care-și petrec vacanțele în străinătate. Taxa ar urma să fie colectată de agențiile de turism care le furnizează servicii clienților.

Deocamdată încă se discută modalitatea prin care această taxă va fi implementată. Există varianta unei sume fixe pe zi de sejur, fie un procent din valoarea totală a sejurului. Încasările provenite din această taxă vor fi direcționate către Organizația de Management al Destinației centrală care se va înființa, iar aceste sume vor fi adăugate la bugetul de promovare turistică alocat de Guvernul României.

Taxa s-ar putea extinde și la agențiile de turism online

De asemenea, se ia în considerare extinderea acestei taxe către agențiile de turism online. Sunt vizate astfel platformele de rezervare turistică online, cum ar fi Booking.

Calculele arată că dacă s-ar stabili o taxă specială de un euro pe zi, iar un milion de români ar petrece în străinătate în medie o vacanță de 5 zile, s-ar strânge aproximativ 5.000.000 de euro. Banii ar urma să ajungă la Organizația de Management al Destinației.

La prima vedere suma poate părea mică. România alocă însă anual doar două milioane de euro pentru promovarea turismului. Banii adunați din taxa specială de promovare propusă de FPTR ar putea ajuta la îmbunătățirea imaginii României în străinătate.

Rămâne însă de văzut dacă agențiile de turism și platformele online de rezervări turistice vor fi de acord cu această propunere care este deja agreată de conducerea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.