„Dezvoltăm soluţii inovatoare pentru a optimiza în continuare motoarele din toate clasele de autovehicule. Consumul de carburant poate fi redus suplimentar, însă, în anumite situaţii, acest lucru va necesita costuri suplimentare considerabile,” a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, cu responsabilităţi speciale în domeniul cercetării şi dezvoltării.

Bosch vede potenţial pentru reducerea suplimentară a emisiilor de CO2 în toate segmentele de autovehicule, protejând astfel mediul şi conservând resursele.

Chiar şi în prezent, autovehiculele compacte echipate cu cele mai noi tehnologii îndeplinesc obiectivele UE.  Cel mai avansat motor diesel din acest segment emite doar 81 de grame de CO2  per kilometru. În schimb, cel mai eficient motor cu aprindere prin scânteie emite 99 de grame de CO2  per kilometru. Obiectivele pentru 2020 în ceea ce priveşte autovehiculele compacte au valori extrem de apropiate de ceea ce se realizează deja, iar în unele cazuri acestea sunt chiar îndeplinite. Îmbunătăţirile aduse motoarelor pot reduce suplimentar valorile pentru flote.

Sistemele hibride plug-in optimizează suplimentar segmentul premium

Cu cât modelele compacte de serie din flotă sunt mai economice, cu atât compensează mai mult pentru emisiile produse de SUV-uri. În clasa premium, pentru atingerea obiectivelor privind emisiile de CO2, simpla optimizare a motoarelor cu ardere internă nu mai este de ajuns. Costurile pot fi reduse suplimentar prin diminuarea coeficientului aerodinamic şi a greutăţii. În acelaşi timp, furnizorul de componente auto Bosch dezvoltă sisteme hibride plug-in eficiente, care asigură deplasarea pe o distanţă de până la 60 km exclusiv pe bază de curent electric. Chiar şi emisiile unui SUV pot fi reduse cu ajutorul acestor sisteme. Totuşi, acest lucru înseamnă şi că autovehiculele din această clasă vor fi mai costisitoare. Pe de altă parte, sistemul hibrid plug-in asigură funcţii suplimentare, care îmbunătăţesc segmentul premium. Un autovehicul echipat cu acest sistem de propulsie este aproape complet silenţios în timpul conducerii pe bază de curent electric, însă are aceeaşi autonomie şi acelaşi cuplu cu un autovehicul echipat cu motor cu ardere internă. Iar sistemul de propulsie electrică asigură un efect de amplificare, sporind plăcerea de a conduce.

Pe lângă electrificarea sistemului de propulsie, Bosch identifică potenţialul de instalare a motoarelor economice pe gaz natural comprimat în cadrul tuturor claselor de autovehicule. „Sistemele GNC pot contribui deja la reducerea emisiilor de CO2, cu un cost suplimentar redus. În acest domeniu, componentele Bosch au un avantaj tehnic,” a declarat Denner. „Cu toate acestea, pentru a spori pătrunderea pe piaţă a autovehiculelor GNC, infrastructura trebuie să fie extinsă considerabil.”

 În calitate de furnizor principal de echipamente auto, Bosch asigură o gamă largă de sisteme şi componente care contribuie la conservarea resurselor şi sporirea eficienţei energetice. Cu vânzări de 31,1 miliarde de euro în 2012, divizia Tehnologie auto a acoperit 59% din totalul vânzărilor grupului Bosch. În acest sector lucrează 177.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 33.000 sunt ingineri în domeniul dezvoltării.

Te-ar putea interesa și: