Adaptarea personalului Airbus la criza din sectorul transportului aerian ar putea implica şi alte măsuri decât plecările voluntare prevăzute anterior, a scris directorul general de la Airbus, Guillaume Faury, într-un mesaj trimis salariaţilor constructorului european de avioane.

„Din păcate, relansarea traficului aerian în timpul verii nu a fost la înălţimea aşteptărilor sectorul aeronautic. În consecinţă, trebuie să ne pregătim pentru o criză care, probabil, va fi mai profundă şi mai îndelungată decât precedentele scenarii.

”Plecările voluntare nu vor fi suficiente”

Trebuie să fiu transparent: este puţin probabil ca plecările voluntare să fie suficiente”, explică Guillaume Faury într-o scrisoare consultată de Reuters.

Airbus, companie care are aproximativ 135.000 de angajaţi la nivel global, a anunţat la finele lunii iunie că intenţionează să elimine 15.000 de locuri de muncă până la finele verii 2021, dintre care o treime în Franţa, pentru a face faţă reducerii călătoriilor cu avionul.

Un purtător de cuvânt de la Airbus a confirmat că Guillaume Faury a trimis o scrisoare angajaţilor grupului.

„Aceasta face parte din dialogul constant între managementul de top al Airbus şi angajaţi, care este crucial în această perioadă dificilă pentru a asigura transparenţa şi a face schimb de informaţii cu personalul”, a precizat purtătorul de cuvânt, fără a oferi alte detalii.

Lider global în aeronautică

Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. În 2019, a generat venituri de 70 de miliarde de euro şi a avut 135.000 de angajaţi.

De asemenea, Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri. Airbus mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni.

Profitul Airbus din operațiunile de bază a înregistrat o scădere de 49% în primul trimestru, iar grupul a solicitat o campanie la nivelul întregii industrii pentru a restabili încrederea în transporturile aeriene, după ce pandemia de coronavirus a declanșat ”cea mai gravă criză cunoscută vreodată de sectorul aerospațial.

Compania anticipa că problemele vor continua în trimestrul al doilea.