Klaus Iohannis a vizitat Şcoala de fete Uthiru din Kenya

Klaus Iohannis și Carmen, soția sa, au vizitat Şcoala de fete Uthiru. Aici, în discursul său, președintele a transmis că meseria sa de bază este cea de profesor. El a vorbit despre lipsa de timp care vine împreună cu această poziție importantă de președinte și de „supraveghetor al insituţiilor democratice”.

Președintele României a vorbit în fața elevelor despre meseria de președinte al unui stat, dar și despre cea de profesor.

Iohannis a precizat că întreaga lor viața s-a schimbat odată cu obținerea acestei slujbe importante. El susține că este greu să ai o viață normală în acest fel.

„Este un mare privilegiu să fii preşedinte şi să fii un fel de supraveghetor al insituţiilor democratice. Aceasta este partea frumoasă. Cealaltă parte este că toată viaţa noastră s-a schimbat complet pentru că timpul nostru liber împreună s-a diminuat.

Noi suntem amândoi profesori, profesorii nu au atât de mult timp liber. Câteodată este ciudat pentru noi că peste tot unde mergem suntem însoţiţi de atât de mulţi oameni din motive de securitate şi asta este complicat pentru cineva care era obişnuit să aibă o viaţă normală”, a afirmat preşedintele.

30 de laptopuri au fost donate prin Programul de Asistenţă pentru Dezvoltare

Cuplul prezidențial a făcut și o donație către școală. Cele 30 de laptopuri au fost achiziționate prin Programul de Asistenţă pentru Dezvoltare.

„Aceasta este o amintire din partea României şi sper să-ţi aducă rezultate bune”, a spus Carmen Iohannis uneia dintre eleve.

La rândul său, președintele României a rezumat pe platforma X întreaga vizită.

„Foarte bucuros să vizitez astăzi Liceul de Fete Uthiru din Kangemi şi să oferim donaţia prin Programul de Asistenţă pentru Dezvoltare. Vom continua să ne concentrăm pe implementarea proiectelor de bază, pentru educaţie incluzivă şi de calitate”, a scris el.

În continuare, Carmen şi Klaus Iohannis vor merge în Tanzania.

Calitatea învățământului în Kenya este influențată de mai mulți factori, iar existența unor diferențe semnificative între școlile urbane și cele rurale poate avea un impact asupra accesului și calității educației.

Deși există eforturi pentru a asigura educația pentru toți, accesibilitatea este încă o problemă în special în zonele rurale. Participarea la școală poate fi afectată de factori precum sărăcia, distanța și normele culturale.