Denumit "deflector termic", dispozitivul inventatorului din Deva se aplică pe traseul de admisie a aerului la motor, el dovedindu-şi eficienţa pe timp de vară, când motoarele pierd circa 20% din putere din cauza căldurii de afară. 

În opinia inventatorului, juriul a apreciat performanţele invenţiei sale, dar şi faptul că prin reducerea consumului de carburant dispozitivul contribuie la o diminuare a noxelor emise în atmosferă de autovehiculele pe care ar putea fi aplicat. 

"Deflectorul termic nu este limitat numai la industria auto. El poate fi aplicat şi în construcţii. Bineînţeles, cercetările se pot extinde şi se pot diversifica din punct de vedere al utilităţii acestuia", a declarat Corneliu Birtok Băneasă. 

În opinia inginerului din Deva, cercetarea românească are nevoie de un sprijin financiar mult mai mare, ca modalitate eficientă de a contribui la dezvoltarea economiei naţionale. 

"Românii au idei sclipitoare, materia cenuşie românească este foarte apreciată în exteriorul ţării şi este păcat ca aceste idei să nu fie prezentate, în număr cât mai mare, la saloane de inventică, expoziţii, târguri, care pot aduce un plus României, cel puţin pe partea de imagine. Continuând cercetarea, multe dintre acest idei pot ajunge să se concretizeze în produse de larg consum şi să aibă o aplicaţie reală în economie, să genereze venituri", a explicat inventatorul. 

De altfel, deflectorul termic prezentat de Corneliu Birtok Băneasă la Salonul Innova Bruxelles este o invenţie care a fost testată în practică din anul 2010, când a fost implementată pentru prima dată pe autoturisme şi pe autobuzele unei companii de transport local din Alba Iulia. 

Inginerul Corneliu Birtok Băneasă este acum doctorand al Universităţii Politehnica din Timişoara în specializarea ingineria materialelor. 

La Salonul internaţional de inventică Innova Bruxelles el a reprezentat România împreună cu echipa selectată de Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare (ANCSI). 

Sursa: Agerpres